editace uzivatele

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jan 18 12:16:33 CET 2006

Jaroslav Votruba napsal/wrote, On 01/18/06 12:06:
> a jak je to se zmenou hesla,zatim jsem jej vzdy menil pres passwd
> user,pokud pouziju nejaky z tech prikazu co jste mi radili,tak tam je
> heslo sifrovany.Staci to sifrovany smazat a nahradit jinym a ulozit,nebo
> se musi novy heslo nejak vygenerovat a pak vlozit jiz zasifrovany.

	Na zmenu hesla mate passwd. Pokud mate nejaky (i kdyz me ne moc jasny)
dobry duvod menit heslo nekterou z jinych utilit, pak ho tam musite
vlozit uz v cilovem formatu, kterym he krytograficky hash. Mate na
vyber, zda to bude DES, MD5 nebo Blowfish.

	Mozna by bylo lepsi, kdybyste nam prestal rikat jak chcete dosahnout
(neznameho) cile a misto toho naznacil co se vlastne snazite delat -
treba to nejake rozumne reseni ma ...

> druha vec,kde zmenim vychozi editor.

	man vipw

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz