OT: Nastaveni site

Bc. Radek Krejca radek at ceskedomeny.cz
Thu Jan 5 22:08:48 CET 2006

Zdravim,

  omlouvam se za svuj OT dotaz, ale tlaci me cas, takze nemam prilis
  casu na zkouseni a hledani, proto volim tuto cestu.

  Dote jsem pouzival na aplikacni servery FreeBSD a na routery
  OpenBSD, nyni me okolnosti donutili hlavni router odmigrovat na
  FreeBSD.

  Vse mam jiz nastavene a da se rici, ze funkcni, ale mam tu par
  nejasnosti, ktere potrebuji nutne dopilovat.

  Prvnim dotazem, jak nastavit co nejjednoduseji na sitovku ip adresy.
  Nasel jsem, ze jakasi obdoba OpenBSDckoveho /etc/hostname.if je
  /etc/start_if.if . Ma pro me ovsem jednu velkou nevyhodu, ja
  potrebuji na sitovku nastavit pomerne velky pocet ipcek, aktualne je
  to neco pres 120 a sekvencni cislovani aliasu primo nabizi otazku,
  co budu delat, az budu potrebovat nedej boze zrusit jeden alias,
  nejlepe hned ten prvni. To budu muset precislovavat (samozrejme, ze
  mi staci zmenit jen cislo u posledniho na to zrusene a bude to,
  jenze ja jich muzu rusit treba 20 a to uz bude docela slusne
  neprehledne)? Je nejaka lepsi metoda, krome toho, ze si udelam
  vlastni script, kde budu volat ifconfig primo?

  Muj druhy dotaz je uz jen takova hloupost kvuli pohodlnosti, nicmene
  preci jen, na OpenBSD mi fungoval prikaz route -n show, coz je neco
  podobneho, co netstat -r, ale neni to uplne stejne. Ja jiz mam na
  teto bazi scripty a chci se zeptat, za je nejaky podobny prikaz ve
  FreeBSD, protoze tam mi tento prikaz vyhodi bad keyword...

  Diky
  Radek