FreeBSD 6.0 IBM ServeRAID

Petr Rehor prehor at gmail.com
Mon Jan 2 23:07:58 CET 2006

2006/1/2, jirkajj at centrum.cz <jirkajj at centrum.cz>:
> Na IBM xSeries 346 vytvoren RAID5 (+hotspare) na vsechny HDD (5x36GB
> SCSI) pomoci IBM ServeRAID 7k Controller Option. Instalace FreeBSD 6.0 bez
> problemu. Po restartu server neakceptuje klavesnici. Komunikace je mozna
> pouze vzdalene pres SSH a to pouze user. Dalsi konfigurace umoznena az po
> pridani usera do wheel. Setkal se s tim nekdo?

Me to pripada jako dva problemy v jednom.

1) Pokrok clovek nezastavi. Setkal jsem se se servery ktere pokud najedou
bez klavesnice, tak se PS/2 port v BIOSu disabluje a uz nepomuze klavesnici
znovu za chodu pripojit, ale musi se restartovat - nemuze to byt vas pripad ?
Obcas se to da v BIOSu prepnout tak, aby PS/2 port zustaval stale povoleny.

2) Aby normalni uzivatel mohl udelat su na roota (coz predpokladam znamena
"umoznit konfiguraci"), tak musi byt clenem skupiny wheel. Je jedno, jestli se
pod tim uctem prihlasite na konzolu nebo pristupujete vzdalene pres ssh.

P.