Disk problem "TIMEOUT - READ_DMA"

Marek SOUDNY soumar at linux.fjfi.cvut.cz
Sun Dec 18 12:31:14 CET 2005

Ahoj,
mam podobny problem, jen muj disk je SATA a nemam problem READ_DMA, ale
WRITE_DMA.

ad4: TIMEOUT - WRITE_DMA retrying (1 retry left) LBA=87794390

Problem se vyskytuje hlavne pri komunikaci s win oddily (ntfs, fat32),
ale take pri kompilaci portu a manipulaci s velkymi soubory (velky cca
 >= 0,5GB). Na webu jsem nasel starsi diskusi na dane tema a vetsina
lidi tam psala, ze je v haji disk, coz by se mi pochopitelne moc
nelibilo. Nadruhou stranu ve win se zadny problem nevyskytuje - mam jen
jeden disk.

ad4: 117246MB <Maxtor 6Y120M0 YAR51HW0> at ata2-master SATA150

(12:25:41)$ uname -a
FreeBSD schrodinger.soudny.net 6.0-RELEASE FreeBSD 6.0-RELEASE #1: Tue
Nov 22 23:58:58 CET 2005
root at schrodinger.soudny.net:/usr/src/sys/i386/compile/SCHRODINGER  i386

Marek