sw RAID - jaké zvolit řešení?

Ondra Koutek koutek at o-k.cz
Sun Dec 18 12:17:42 CET 2005

> ja bych povazoval za principielne spatne vsechno co zavisi na konkretnim hw...
> co se stane kdyz budu muset predelat zakladni desku a bude tam jiny raid radic?
> prace navic, starosti navic.. a vubec.. nemam rad hw

V pripade mirroru to takovy problem nebude, protoze disky jsou proste
stejne. V pripade vyssich raidu se dnes uz stejne pouziva nejcasteji
RAID 10, takze zase zadna supervelka tragedie. A kdyz zvazim cenu
externich diskovych poli...
Proste je to podle potreby.

Osobne nepouzivam onboard radice, takze  pripade vymeny desky proste
radic prendam (PCI je dobry standard co jeste par let vydrzi a pak uz
budu menit i disky). V pripade poruchy radice ho prendavat nebudu, ale
neni problem ho vymenit za jiny, protoze se stale vyrabeji.
A k tomu me napada, ze kdyz se na hw raidu zblazni radic, vetsinou
zapise na disky nesmysle a tak uz neni moc co resit a muzu prendavat co
chci kam chci.

Ondra