sw RAID - jaké zvolit øe¹ení?

Jiri Mikulas konfer at mikulas.com
Fri Dec 16 12:05:28 CET 2005

Ahoj
jak jsem psal, radice ktere se pohybuji radove kolem desitek tisic.
Maji svuj procesor, o veskere deni kolem RAIDu se stara prave on, v
systemu se tvari jako SCSI (raid),
pouze misto toho abys k nim pripojil SCSI disky tak maji navic chipy na
PATA nebo SATA rozhrani.

neco jako tohle
 http://www.adaptec.com/worldwide/product/prodtechindex.html?cat=/Technology/Serial+ATA

 http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=25814
  (trosku me udivuje ze tam davaji SATA Silicon Image Chipy, o ktery se
vyvojari moc pekne nevyjadruji -  ;)
   The Adaptec SATA 1205sa is based on the SiI3112 SATA chip and is as
such supported.
   However, that chip is with a fair margin the worst piece of crap you
can buy for money IMNHO.
   Get a real SATA controller and spare yourself the trouble, headackes
etc...
   -Søren  -  vyvojar ATA driveru

 http://www.3ware.com/products/serial_ata2-9000.asp
 http://www.promise.com/product/segment_main.asp?segment=RAID%20HBAs

osobne se v teto oblasti pohybuju na teoreticke urovni, zatim jsem v
ruce zadny takovyto radic nemel,
to co pisu jsem ziskal z ruznych zdroju (clanky, kolegove, kamaradi ..),
takze to nemusi byt 100% smerodatne :)
celkem zajimave je sledovat konferece, obcas se tam objevi dotaz, ktere
HW RAID radice kdo pouziva
a co muze kdo doporucit, treba current at freebsd.org (zrovna vcera to tam
nekdo probiral)
pripadne i jine (questions,cvs)