OT: k postfixu...

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Dec 15 09:09:55 CET 2005

Lubomir Majersky wrote:
> 	Fajn, nemam s nicim problem, vsetko je jasne sformulovane, ale neviem
> teraz, ci mi nahodou neuniklo alebo som to stale prehliadol a to, ako
> pohodlne riesit mazanie nepotrebnych mailboxov z adresarovej struktury
> (nie z tabuliek mysql - to riesi napr. postfixadmin).

> nazdar otis,
>
> 	aj ten sposob, ktory uvadzas ja radim medzi neefektivny. Predstavoval
> som si to tak, ze sa po zmazani schranky cez web-manazment predmetna
> schranka "automaticky" zmaze aj z mysql aj z adresarovej struktury a JA
> by som sa uz nemusel o nic starat :-).

> [...]

Soucasti PostfixAdmina (ktery neni zrovna nejlepsi ukazkou, jak napsat
webove rozhrani k Postfixu a uz vubec ne ukazkou toho, jak vyvijet
OpenSource, ale to tu rozebirat nebudu...) je i nejaky Perl script,
ktery se ma poustet z Cronu, ktery projede MySQL, porovna s adresarovou
strukturou a adresare, ktere nemaji odpovidajici zaznam v MySQL smaze.
Urcite to neni efektivni reseni, ale je funkcni.
Efektivnejsi by bylo, kdyby se mailbox v DB oznacil nejakym flagem a z
Cronu by se pak kontrolovalo, jestli existuje nejaky zaznam "k odstraneni".
A samozrejme nejlepsi je, kdyz si na to clovek napise jednoducheho
daemona / script, ktery se zavola z weboveho rozhrani v okamziku mazani
uzivatele a tim se smaze i mailbox.

Miroslav Lachman