RIESENIE Re: FreeBSD na notebooku HP (compaq) nc6120 - RIESENIE

Stano Sitar sitar_vim at procaut.sk
Mon Dec 12 16:22:12 CET 2005

Stano Sitar napsal(a):
> Vazeni ucastnici konferencie.

> Nemate prosim niekto fungujuci
> xorg.conf
> subor pre tento notebook?
>
> Mate prosim nejake [skusenosti | postrehy | finty | odkazy] tykajuce sa
> prevadzky FreeBSD na HP nc6120, pripadne na inych [HP] notebookoch?
>
> Hladal som na strankach freebsd.org, skusal som googlit a dokonca som
> notebook bootoval z Knoppixu 4.0.2 (koli ziskaniu Xfree86.conf)
> Este ani knoppix nerozchodil graficku kartu inak ako vo framebuffer
> mode.

Notebook ma rozlisenie LCD panelu 1400x1050
graficka karta Intel 915 chipset.

Cesta ku fungujucim Xwindow.

1. nainstalujem vanilla FreeBSD aj s xorg
2. # pkg_add -r -v 915resolution
3. # rehash
4. # 915resolution -l
5. precitam si ake rozlisenia mi vracia VBios
6. ja som sa rozhodol ze predefinujem rozlisenie
    5a 1600xnieco
7. # 915resolution 5c 1400 1050
8. xorgcfg
9. a Xwindow FUNGUJE.
10. Teraz uz len kliknem Quit, dam ulozit konfiguraciu
11. nastartujem Xwindow cez startx
     BEZIIIIIII.
12. poupravujem /etc/X11/xorg.cong podla svojich predstav,
12. prikaz 915resolution 5c 1400 1050 je potrebne spustit
     po kazdom reboote ak chcem pouzit Xwindow.
     Zvolim si preto vhodne miesto na automaticke spustenie
     (necham na citatela)

Este nikdy ma tak velmi nepotesil pohlad na xterm
beziaci pod twm. Hned si idem nainstalovat
nejaky window manager [a | alebo] desktop environment.

Dakujem Vam za pomoc

Stano.