Sprava konfigurace portu

Ondra Knezour knezour at weboutsourcing.cz
Thu Dec 8 03:15:32 CET 2005

Pav Lucistnik wrote:

> Tak to bude rozbite, protoze by to tak fungovat melo.

V tom pripade to zas prilezitostne zkusim, jestli uz se to nevylecilo,
pripadne pohledam/vyplnim bugreport.

> Ano!

To je funkcni a spolehliva metoda, ale neresi zcela zadani. Jednak neni
zadna centralni zprava nebo prehled pouzitych nastaveni, coz neni velky
problem, ty data jsou v nejake forme k dispozici, ale predevsim to
neresi situaci, kdy napriklad na minimalni instalaci FreeBSD budu chtit
prelozit gnome2. Je tam X zavislosti, ktere maji Y voleb, make
config-recursive nefunguje, co s tim, aby u toho nemusel nekdo dva dny
sedet a pritom byla jistota, ze o vsech konfiguracich bylo rozhodnuto
podle vule uzivatele?

> Ne. Jak?

Uvazoval jsem tak, ze jestlize existuje mechanismus pro takove ukladani
voleb pri pouziti make config, bylo by mozne priohnout ho tak, aby bylo
mozne takovou konfiguraci vytvorit pro libovolny port. Dale jsem to
zatim nezkoumal, proto take "teoreticky pouzit".

> Ano! Toto je ta prava cesta pro porty ktere nepouzivaji OPTIONS.
> Doporucena forma zapisu:
>
> .if ${.CURDIR} == "/usr/ports/editors/vim"
> WITH_GTK2=yes
> .endif

Toto je sice funkcni varianta, ale zda se mi nejhure spravovatelna, mit
vsechno na jedne hromade pri vetsim poctu takovych nastaveni povede k
neprehlednemu chaosu. Krom toho jsem se o ni kdysi dozvedel z nejake
debaty, kde ji vsichni strasne pomluvili, takze k ni mam asi z tohoto
duvodu i jisty odpor. Toto nastaveni take prijde vnivec, kdyz se port
prejmenuje a stejne jako ostatni varianty neresi ani to, pokud je jeden
port nahrazen jinym, stejne funkcnim se stejnou volbou (prikladne ruzne
verze ghostscriptu).

Asi se da rict, ze muj dotaz nema snadne a univerzalni reseni. System
portu je proste na jednu stranu dost komfortni v porovnani se zpusobem
instalace programu napriklad na nekterych linuxovych prostredich, na
druhou stranu vyzaduje od uzivatele stale dost velke mnozstvi casu,
znalosti a rucni prace. Vzhledem k tomu, za kolik je system prodavan a
ze nejsem jediny, ktery by to chtel vylepsit, ale chybi mu cas a/nebo
znalosti to tak i nejakou dobu jeste zustane.

> 5. Netrapit se nejakymi volbami a stastne pouzivat vychozi konfigurace
> az do chvile, kdy opravdu potrebuji neco zmenit? Pak se vydat patrat.

Tam, kde je pouzivano jenom par (kde rekneme 1 < par < 100) portu, ktere
jeste v defaultni konfiguraci zcela vyhovuji a vim to, protoze je
pouzivam na X mistech stale stejne je to zcela vyhovujici postup. Jenze
tento konkretni dotaz se tykal situace na jednom experimentalnim stroji,
kde instalace vice nez par portu a experimenty s jejich konfiguraci a
kombinacemi jsou jedinym ucelem. V takovem pripade to zacne rychle
prerustat pres hlavu a je potreba vytvorit si v tom nejaky system.

--
S pozdravem

Ondra Knezour