Sprava konfigurace portu

Pav Lucistnik pav at oook.cz
Wed Dec 7 10:33:47 CET 2005

> Jedine trochu komfortni reseni - make config-recursive jsem shledal
> nefunkcnim pote, co jsem ho nekolikrate pouzil, na konfiguraci
> zavislosti jsem nebyl tazan, nasledne samozrejme nebyla pri prekladu
> konfigurace nalezena a vyskocilo okno s OPTIONS, pro davkovy preklad
> nepouzitelne. Bud jsem to nepochopil, nebo to spatne pouzivam nebo je to
> rozbite.

Tak to bude rozbite, protoze by to tak fungovat melo.

> Druhou otazkou, kterou je potreba resit je ukladani pracne ziskanych
> nastaveni, ktere chceme pouzit. Mne jsou znamy nasledujici moznosti:
>
> - pouzit make config tam, kde to je mozne

Ano!

> - teoreticky pouzit /var/db/ports/PORTNAME/options stejne jako predchozi
> bod, zatim jsem nezkoumal

Ne. Jak?

> - pouzit Makefile.local, coz nebude fungovat u vsech portu a muze pri
> upgradu stromu portu snadno prijit k urazu

Ne! Boze.

> - zmatlat vsechno pomoci ruznych IF konstrukci do /etc/make.conf

Ano! Toto je ta prava cesta pro porty ktere nepouzivaji OPTIONS.
Doporucena forma zapisu:

.if ${.CURDIR} == "/usr/ports/editors/vim"
WITH_GTK2=yes
.endif

> - pouzit moznost nastaveni pro jednotlive porty v konfiguraci
> portupgrade, ktere se bohuzel nepouzije pokud portupgrade nevstupuje do hry

Ne.

> Muze nekdo doplnit nejake dalsi reseni, ktere ke sve spokojenosti
> pouziva? Ideal, ke kteremu se chci priblizit je nasledujici postup:
>
> 1. Zjistit dostupne volby vybraneho portu a zavislosti
> 2. V pripade upgradu zjistit pripadne nove volby k tem drive ulozenym
> 3. Nastaveni techto voleb a jejich ulozeni pro dalsi preklady
> 4. Bezproblemovy davkovy preklad cehokoliv

5. Netrapit se nejakymi volbami a stastne pouzivat vychozi konfigurace
az do chvile, kdy opravdu potrebuji neco zmenit? Pak se vydat patrat.

--
Pav Lucistnik <pav at oook.cz>
              <pav at FreeBSD.org>

Co vime o lasce? Laska je jako hruska. Hruska je sladka a ma urcity tvar.
Zkuste presne definovat tvar hrusky.
  -- Marigold: Pul stoleti poezie