libc.so.6: cannot open shared object

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Dec 6 19:56:02 CET 2005

Ondra Knezour napsal/wrote, On 12/06/05 18:38:

> Skutecne je tam neco v neporadku, je tam jediny zaznam
> /usr/compat/ld-linux.so.2 tusim, zapomel jsem si vysledek preposlat.

	No, ja tam mam take jediny zaznam, a to /lib/libc.so.6

	Zvlastni (pokud si to ovsem pamatujete spravne)	je, ze gencat se shani
po sdilene knihovne, na ktere, podle vseho, nezavisi. Ledaze se po ni
shani onen linuxovy loader - o tom ale nic rict, na zaklade dostupnych
informaci, nemohu.

> Predpokladam, ze to neni ocekavany stav a napadaji me nasledujici otazky:
> - jak takova situace muze vzniknout?
> - jak zjistit, ktere vsechny programy tim mohou byt dotceny?
> - jak to napravit?
> - jak tomu pro priste predejit?

	Vy sam si ovsem nejste jist, v jakem stavu to je - takze tezko hadat,
jak se to do zmineneho stavu dostalo. Takze se vzdam odpovedi na otazku
1 a 4.

	Co se otazky "3" tyce - myslim, ze zjistovat, ktere programy jsou
dotceny je narocnejsi, nez to napravit bez zjistovani konkretnich
postizenych.

	Co se otazky [2] tyce - za predpokladu, ze neni poskozeny /usr/src by
melo stacit proste znovu prelozit a nainstalovat world.

	Pokud je system natolik poskozeny, ze ani tohoto schopen neni, pak
binarni upgrade na 6.0-RELEASE. smazani a nova instalace /usr/src a
teprve nasledne update /usr/src stromu na 6-STABLE a novy preklad.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz