named: error sending response: not enough free resources (VYRESENO)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Dec 2 18:25:44 CET 2005

> << Nov  14 08:26:19 albi named[26955]: client 10.24.28.133#12937: error sending response: not enough free resources
> <  Tj. odpovedi vznikaji rychleji, nez je sitovy stack stiha odesilat
> <  prislusnou linkou (to plati i v singularnim pripade nulove odesilaci
> <  rychlosti).

> Problem byl opravdu v nedostatecne rychlem odesilani odpovedi na vnitrnim interfacu wi0
> Problem jsem vyresil pomoci prioritni queue v PF pro 53 port a jiz zhruba tyden tento problem nemam.

	No, je otazka, ktery problem je vyresen. Problemem asi neni ten text v
LOGu.

	Jestlize je linka pretizena, tak uprednostnenim DNS paketu odstranite
ten text v LOGu - ale patrne se vam stejne budou ztracet i pakety jine
(jen jejich ztratu nic zrovna neloguje). Uzivateli se tak sice treba
podari zresolvit jmeno, ale zase se mu nepovede (treba) connect do
cilove site ...

	Pokud vec nelze vyresit posilenim kapacity NEBO omezenim trafficu
(nemyslim technicky - mam na mysli nejakou reorganizaci prace, vystaveni
nejakych cache serveru nebo tak necim) pak je treba peclive rozvazit
nastaveni priorit pro jednotlive toky - a tam je ne vzdy spravny
algoritmus "prioritu ma ten, ktery nejvic krici (treba do LOGu)".

	Nicmene, to uz musite rozmyslet sam, se znalosti lokalnich potreb a
podminek.

	Zdravi a uspech v nastaveni preje

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz