Re: named: error sending response: not enough free resources (VYRESENO)

Ladislav x mixicek at seznam.cz
Fri Dec 2 17:07:18 CET 2005

Dobry den.

Konecne po dlouhe dobe se mi diky vasi pomoci povedlo tento problem vyresit. Problem byl opravdu v nedostatecne rychlem odesilani odpovedi na vnitrnim interfacu wi0 jak poradil Dan. Problem jsem vyresil pomoci prioritni queue v PF pro 53 port a jiz zhruba tyden tento problem nemam. Pred tim se objevoval kazdy den. Moc dekuji vsem za pomoc! Specielne Danu Lukesovi.

S pozdravem
Ladislav Jerabek

<  < Nov  14 08:26:19 albi named[26955]: client 10.24.28.133#12937: error sending response: not enough free resources
<
<  Pro odeslani odpovedi ISC pouziva sendmsg()
<
<  ISC_R_NORESOURCES je ISC ekvivalent POSIXoveho ENOBUFS
<
<  U sendmsg() znamena ENOBUFS "output queue full".
<
<  Tj. odpovedi vznikaji rychleji, nez je sitovy stack stiha odesilat
<  prislusnou linkou (to plati i v singularnim pripade nulove odesilaci
<  rychlosti).
<
<  	Bud' je na pocitaci nejaky nestastne nastaveny traffic-shaping, nebo je
<  proste vystupni linka pretizena. Nelze samozrejme vyloucit nejakou uplne
<  jinou pricinu, ale je rozumne zacit temi nejpravdepodobnejsimi.
<
<
<
<  --
<  Dan Lukes                                   SISAL MFF UK
<  AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz