Notebook a jiný HW - prosba o rychlo pomoc

Kaminar Kaminar at seznam.cz
Wed Nov 30 11:00:35 CET 2005

Zdravím.

Zaměstnavateli zbyly peníze, které se musí utratit a tak mám
možnost si za tyto peníze dovybavit pracoviště.
Bohužel to velice spěchá a ke všemu jsem v časové tísni
a tak mi nezbývá příliš volného času na to, abych si mohl zjistit
vše potřebné z Internetu o vhodném HW, které je dobře
podporované ve FreeBSD. Proto se mimořádně obracím nejprve
sem ve víře, že mi poskytnete pomoc a rady z vašich zkušeností
a celý výber a hledání mi to usnadní.

1) Mohu si objednat notebook. Čím výkonější a dražší tím lépe. :-)
Hranice je ale stanovena na 40 000,-Kč. Moje požadavky jsou touchpad
(hlavně NE ten malý joystick), PS/2, LPT, FDD, USB,..., síťová karta,
mohl by mít nějakou lepší grafiku s 3D, hodilo by se i větší rozlišení
než (1024x768), zvuk, bylo by fajn, kdyby měl nějakou slušnou
výdrž na baterie, aby byl spolehlivý a čím lehčí tím lépe.
Ale hlavní o co mi jde, abych si na něj mohl bez velkých
problémů nainstalovat FreeBSD-čko, které mi bude
podporovat vše co v notebooku je.

2) Další by byla nějaká laserová tiskárna tak do těch 20 000,- (max 40 000,-).
Koukal jsem, že cups má dobrou podporu tiskáren od HP.
Alespoň jsem neměl dříve větší potíže s HP LJ 6L.

3) Chtěl bych nahradit vestavěnou grafiku od Intelu (u které není
podpora DRI). Myslel jsem nvidii nebo ATI. Vím, že nvidia
podporuje FreeBSD alespoň binárními balíčky, ale nemám s tím
doposud žádnou zkušenost. Tak se chci
zeptat, která z nich je lepší k použití pod FreeBSD.

4) Když zbudou peníze, tak bych mohl ještě pořídit i scaner.
Ale ve skenrech se vůbec neorientuji. Takže každá rada mi
přijde vhod.

5) Předpokládám, že LCD významně nezáleží na typu
OS a tak neudělám při výběru chybu.

6) UPS: Bylo mi nabídnuto APC Back-UPS CS 650I.
Ale je tam nějaká komunikace s PC přes USB + SW,
který určitě nebude na FreeBSD. S UPS také nemám
žádné zkušenosti, takže také každá rada dobrá.

Děkuji všem, kteří mi poskytnete jakoukoli radu v mém
časovém presu.

Karel