Atheros AG530

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Nov 24 10:08:51 CET 2005

	Po kratkem soukromem intermezzu mimo konferenci bych se sem s tematem
jeste na chvili vratil - kdyby se nekdo pokusil podobnou kartu ve
FreeBSD pouzit take.

VUlik at cz.soluziona.com wrote:
> Jiste, inf je prilozeny...

	Ano, tim se ledacos vysvetluje.
DLink vyrabi
D-Link AirPremier DWL-AG530 Wireless PCI Adapter (AG530)
(chip 168C:0013 card 1186:0014)
D-Link AirPremier AG DWL-AG530 Wireless PCI Adapter (AG530B)
(chip 168C:001B card 1186:0022)

	a hardwarove jsou to proste odlisne karty, bez ohledu na to, ze maji
velmi podobne obchodni oznaceni. Tim je take zrejme, ze zkusenosti
nalezene na WWW k AG530 bude treba brat v uvahu jen velmi opatrne -
pokud nebude jasne, kterou ze dvou karet ma autor skutecne na mysli.

	Coz je, presne ten duvod, proc tu vzdy zduraznuju, ze je nutne pri
debatach o hardware uvadet naprosto presnou identifikaci.

>  Jaka karta je k vhodna <=> 'provozem otestovana' k vystaveni AP a bude mi
> slapat s WPA2?

	To vas zklamu, s tim zkusenosti nemam. Kdyz uz nekde musim provozovat
WiFi AP, pak pouzivame nejaky hardwarovy black-box bridge a nikoli PC
karty v AP modu - to se nam zatim prilis neosvedcilo. Ale popravde
receno, ja mam mizive zkusenosti s WiFi a WiFi kartami vubec - jak jen
to jde tak je nepouzivam a pokud musim, pak zustavame u starych
osvedcenych Orinoco (Avaya) karet.

	Ovsem, na to, abych poznal z ID jaky je v karte chipset a na to, abych
vedel, ze obchodni znaceni casto ignoruji skutecny hardwarovy obsah
zarizeni nemusim znat ani konkretni kartu nakonec ani konkretni
technologii - takze jsem spis reagoval proto, ze me napadlo, ze bude
problem s obchodnim znacenim a ze tedy hledani zkusenosti po WWW muze
mit hacek. Budiz to pro vas pouceni na priste - pokud neznate zvyky
konkretniho vyrobce, nelze spolehlive pouzitelnost jim vyrabenych
zarizeni zjistit tak, ze si najdu, ze nekdo jiny stejne pojmenovane
zarizeni uspesne pouziva. Ledaze vyrobce znate a vite, ze nema ve zvyku
ruzna zarizeni pojmenovavat stejne.

Zbyněk Burget wrote:

 > Kde se daji najit tyhle informace - jako ze 0x168C je Atheros
 > Communications, Inc. a nasledne 0x001b je AR5006X ?????

	Jako dobry zaklad pouzivam http://pci-ids.ucw.cz/ (nesmis si vsimat
toho velkeho titulku na strance - ID na PCI zarizenich ve skutecnosti
nejsou vynalezem Linuxu a plati na vsech systemech).

	Dost casto to k identifikaci staci. V tomhle pripade tam sice presne
udaje (jeste) nebyly, nicmene, podobna oznaceni uz umozni ziskat rozumna
podezreni - a zbytek pak uz je o pouzivani Google. A pokud ma clovek o
ziskanych udajich pochybnosti, overit je lze tak, ze si stahnes ovladace
pro Windows k danemu zarizeni a podivas se do *.inf souboru - tam jsou
ID podporovanych zarizeni (a vetsinou i pomerne presne nazvy) uvedeny.

	Jeste bych se okrajove vratil k
Jiri Mikulas wrote:
> [...]

	Jen pro poradek - AR5414 patri do rady AR5006XS; k rade AR5006X patri
AR5413 (http://www.atheros.com/pt/AR5006Bulletins.htm). Je ovsem mozne,
ze z hlediska ovladacu je AR5413 a AR5414 natolik podobny, ze je nebude
nutne rozlisovat - az tak do hloubky jsem to nezkoumal.