PC-BSD vs. DesktopBSD

Petr Holub hopet at ics.muni.cz
Wed Nov 9 15:46:25 CET 2005

> Myslim, ze pre sekretarku uplne v pohode... Pre mna (a skusenejsich
> ;) asi nie...

Pro zkusenejsi ;-): muzete si vybuildovat vlastni live CD. V CVSce
je pomerne dobre funkcni FreeSBIE verze 2, kterou Dario Freni napsal
v ramci Google Summer of Code. Funguje to velmi dobre, da se to
prijemne snadno customizovat (zejmena extra/customroot a extra/etcmfs).
Detaily jsou tady:
http://wikitest.freebsd.org/moin.cgi/DarioFreni
CVSka tady:
http://cvs.freesbie.org/cgi-bin/cvsweb.cgi/freesbie2/
Buildoval jsem takhle treba i ISO pro partnery v USA, se kterymi
delame na nejakych projektech a kde jsem vedel, ze na te druhe strane
je v podstate BFU a ze moznost podpory se blizi nule. A fungovalo
to vyborne - to ISO mam udelane primo tak, ze si i nastavi tu spravnou
adresu atd., takze se proste jen pusti a jede a nic se nekonfiguruje.

Jediny prakticky problem, na ktery jsem narazil, je upgrade baliku
- pokud na te buildovaci masince upgradujete prubezne baliky, tak
pak ma FreeSBIE2 cukani, ze nemuze najit ty baliky, ktere ma poznacene
v konfiguraci. Ale to spravi jednoduchy perlovy skript (muzu dodat).

Petr