Boot manager

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Wed Oct 19 20:48:32 CEST 2005

On Wed, 2005-10-19 at 20:10 +0200, Martin Zdrazil wrote:
> K freebsd jsem se dostal pred nedavnem po mnoha letech spravy windows
> systemu (teda ted to delam paralelne), jsem certifikovany microsofti
> nohlsed.

Ano, kazdy z nas byl jednou mlady a potreboval penize.

> Handbook dava jen zakladni info o tom jak dat vec dohromady, clovek aby pro
> kazdou hovadinu 2 hodiny gugloval jak se to dela, chybi mi asi neco jako
> microsofti technet. Proste kdyz chci zprovoznit na serveru napriklad onen
> courier-imap, tak postup se vsim vsudy a ne kompilovat 7 dokumentu a 2 rady
> z newsu dohromady.

Tady je vhodne si uvedomit, ze microsofti technet se zameruje na
microsofti system a microsofti aplikace. FreeBSD aplikace nedela temer
nikdo, vetsina z existujicich jsou unixove, v horsim pripade primo
"linuxove" (co se tim padem defacto pouziva jako nadavka).

Ja razim takovou staromodni teorii, ze by si aplikaci mel zdokumentovat
sam vyrobce, resp. autor a ne "vysrat" ji ze sve dilny plnou bash
scriptu a pevnych cest na /bin/superfancytool a v dokumentaci prohlasit
"works with RedHat 7.0+, Mandrake 25.97, possibly some other unices".

Samozrejme, pravo na to autor ma, o tom zadna, ale v tom pripade mam
tendenci se takovemu softwaru hned z principu vyhnout a hlavne pak
nebudu hlasat, ze FreeBSD ma nekompletni dokumentaci, protoze nikde v
Handbooku neni napsano, jak nainstaluju tenhle urcitezajimavy apache
modul z http://nejakyobskurniweb.co.jp/~shinji/my_progs/*$$***5#@%/.

Na MS Technetu se taky nedoctes, jak spravne do W2K3 nainstalujes
Apache2 a FreeBSD Handbook je prave plny referenci (a postupu) na 3rd
party aplikace. Takze bych spis rekl, ze se prave z Handbooku clovek
casto docte vic, nez by nasel na takovem Technetu.

A pokud vyrobce treba courier-imapu neposkytuje dostatecnou dokumentaci
k tomu, aby jej bylo mozne rozbehat pod FreeBSD, bud se s tim clovek
musi smirit a napsat si vlastni, nebo zvazit, jestli je takova aplikace
pro [jeho] FreeBSD vhodna. Neni nutne to pouzivat jenom proto, ze
"kamosi si to pochvaluji", idealne by bylo vhodne najit aplikaci, kterou
si dokazes pochvalovat sam, na zaklade toho, jak vhodna je do tveho
prostredi a jak dobre se s ni pracuje (co zahrnuje i instalaci). Pokud
ti courier-imap delal takove problemy, nejspis je do tveho prostredi (at
uz z jakehokoli duvodu, vcetne problemu mezi zidli a klavesnici)
nevhodny a bude ti je delat i v jinych smerech. Reseni: Zkusit neco
jineho.

> Nechtel jsme vyvolavat zadnej flame, myslim ze je to zpusobeno tim, ze
> proste neexistuje skupina placenych lidi, kteri by celej pracovni den delali
> jen to ze by udrzovali a aktualizovali dokumentace a davali je nekde na

Ale naopak, ti lide existuji. Pokud mi za to dostatecne zaplatis, klidne
ti tu dokumentaci napisu, pokud zaplatis jeste vic, klidne sezenu 20
developeru, kteri ti tu aplikaci usijou na miru vcetne tributtonoveho
"install and deploy" GUI. Microsoftu za ty programy platis, da se tedy
predpokladat, ze k nim dostanes i slusnou dokumentaci (pro integraci se
systemem, za ktery jsi jim taky zaplatil, mimochodem) a podporu. Kdyz
stejnoy postup pouzijes v pripade FreeBSD, ziskas stejny vysledek.

m.

--
Michal Varga <varga at stonehenge.sk>
Stonehenge