Samovolne zastaveni sitoveho provozu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Oct 12 15:46:44 CEST 2005

Dan Bilik napsal/wrote, On 10/12/05 14:42:

> To jsem nepredpokladal.

	Nerikal jsem "jedine mozne" ale "nejsnazsi". Navicm mi pripadalo lehke
podezreni overit nebo vyvratit. Pripoustim, ze jsem predpokladal sice
nahodny vyskyt problemu, nikoli vsak to, ze se projevuje jednou za
opravdu dlouhou dobu.

> Spis jsem se zameril na rozdily v hardware
> (kterych je docela dost), tudiz v pouzitych ovladacich. (Tady oprava:
> ta 336ka nema em(4) ale bge(4) sitovky).

	To samozrejme muze byt. My tady sice Intelky pouzivame i ve velice
hustem provozu, ale to je na 4.11 ktera je stabilni. Muze byt, ze
ovladac na 5.x/6.x obsahuje "nove" nejakou neosetrenou race-condition
(nejspis souvisejici se zamykanim datovych struktur - i kdyz - fxp u
BETA5 jeste pouzival Giant).

	Kdyby bylo zrejme, ze v okamziku vyskytu zavady je sitova karta
zpusobila vysilat ale nikoliv prijimat, pak by to naznacovalo problem v
obsluze preruseni - jenze - pak by karta nejspis fungovala via pooling o
kterem pisete, ze jste ho zkousel a kteremu (snad to mam prohlednute
dobre) nepritomnost preruseni nevadi. Takze problem bude asi
komplikovanejsi nebo nekde uplne jinde.

	Ale je prakticky nemozne po mailu takovy problem debugovat nebo nekomu
poradit jak to udelat - tedy, alespon ja to neumim ...

	Navic, s ohledem na nize uvedene, to u BETA5 prakticky nema smysl.

> zkusim downgrade jednoho z tech systemu

	No, a u druheho by se mohl zkusit naopak upgrade na RC1. Mezi BETA5 a
RC1 doslo k dost razantnim zmenam prave v fxp ovladaci. Sice se tam
nemluvi o zadne takove chybe jako je zminena, ale je mozne, ze pri tak
velkych zmenach problem zmizi "samovolne". S ohledem ma povahu zmen bych
se ale vazne obaval ("bych povazoval za pomerne pravdepodobne"), ze se
objevi se jine ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz