nefungujuci ntpd ??? [vyriesene]

Marian Cerny jojo at matfyz.cz
Sat Oct 8 07:35:40 CEST 2005

On 2005-10-05 11:40 +0200, Jozef Babjak wrote:

>   ^-- Tymto si zakazal vsetky prava pre vsetky servre. Je potrebne
> este doplnit
>
> restrict IP.AD.RE.SA
>
> pre kazdy server, ktory je v direktive server.

Super, toto pomohlo - zacali sa objavovat hlasky "synchronized to ..." v
logoch.

Ja som myslel, ze tym "restrict default ignore" nastavujem, (laicky,
lebo o ntp toho vela neviem) ze nikto nemoze ziskavat cas odo mna. Ale
to, ze ja chcem od niekoho cas som predpokladal, ze povolujem uz tou
direktivou server.

>   ^-- To je fajn, ale este je treba programu ntpdate povedat, podla koho
> sa ma synchronizovat; napriklad takto:
>
> ntpdate_flags="-b ntp.example.com"

To nie je potreba, aspon nie na 5.4R, vytiahne sa to z ntp.conf
(/etc/rc.d/ntpdate):

        if [ -z "$ntpdate_hosts" -a -f /etc/ntp.conf ]; then
                ntpdate_hosts=`awk '
                        /^server[ \t]*127.127/      {next}
                        /^(server|peer)/            {print $2}
                ' </etc/ntp.conf`
        fi

--
Marian Cerny <jojo at matfyz.cz>
Jabber: jojo at njs.netlab.cz

[ UNIX is user friendly. It's just selective about who its friends are. ]