AMD

Zbyněk Burget zburget at miastudio.cz
Tue Oct 4 15:34:08 CEST 2005

Petr Bezděk napsal(a):
> Zbyněk Burget wrote:
>
>> /etc/amd.conf:
>> [ global ]
>> auto_dir = /amd
>> restart_mounts = yes
>> cache_duration = 5
>> dismount_interval = 5
>> log_file = syslog
>> log_options = all
>> map_type = file
>>
>> [ /cd-rom ]
>> map_name = /etc/amd.map
>
>                       ^^^
>
> sem patri map_name = /etc/amd.mnt

Tohle byl hloupy preklep v mailu, takovou chybu v konfiguraci jsem
samozrejme nemel :-|

> [...]
>
> Automounter funguje tak, ze se mu stanovi adresar, do ktereho se budou
> pripojovat dynamicky svazky, definovane v souborech amd.xxx.
>
> Ve vasem pripade se to bude chovat tak, ze mate nastaven adresar na
> /cd-rom a v mapovacim souboru mate nastaveno, ze polozka cdrom odpovida
> obsahu cedecka. Tudis pristupem (napr. `cd /cd-rom/cdrom`) do
> /cd-rom/cdrom se vam zpristupni obsah cedecka. Podresar cdrom v adresari
> /cd-rom neexistuje do te doby, nez se do nej pristoupi a zase prestane
> existovat po timeoutu, kdyz jej opustite (zadny proces na nej nebude

Uz vse jede, jak ma - ono vlastne bylo vsechno v poradku, co jsem
nevedel - z dokumentace nepochopil, ze se v dane konfiguraci nezobrazuje
adresar /cd-rom/cdrom, ale ze je vytvoren az pri samotnem vstupu do nej.
Ano, v dokumentaci je to samozrejme napsane, ale to mi doslo, az jste mi
tohle napsal. V podstate mne vubec nenapadlo, ze by mohl existovat / byt
pristupny adresar, ktery vubec neni videt. Ja predpokladal, ze bude jiz
vytvoreny. Ted, kdyz mi to doslo, tak jsem pochopil spoustu dalich veci
v konfiguraci, ktere mi byly zahadou. Adresar /amd se taky vytvori az
pri samotnem namountovani prislusneho filesystemu. Proto jsem ho v /
nemohl videt.

> Pokud vam nevyhovuje to, ze mate zanoren adresar cdrom v /cd-rom, tak to
> lze obejit tak ze mount-point si date jinam nez do /cd-rom a v korenu si
> date symlink /cd-rom -> /nejaky_adresar/cdrom. Tohle ale neni obecne
> dobre reseni - mit odkaz na automountovany svazek primo v korenovem
> adresari. Pri jakemkoliv vylistovani korenoveho adresare se automounter
> bude snazit pripojovat ten dotycny svazek (staci obycejny stat()) -
> vznikaji potom zbytecne latence.

Jak to mate resene vy? (Linky treba nekam do home?) Pokud budu pracovat
v nejake filemanageru, dany adresar se mi vubec nebude zobrazovat -
zvlast nestastne to bude v X-ovych programech, kde vlastne nemam sanci
se do daneho adresare vnorit - ledaze bych predtim vynutil namountovani
treba z konzoly. Zkousel jsem option "browsable_dirs = yes", ovsem to mi
nepripadajako rozumne reseni, pokud si takhle hodlam pripojovat vic
svazku... (Ovsem vytvoreni linku nekam, co se casto "listuje" musi mit
asi stejny efekt.)

Diky za vycerpavajici odpoved

Zbynek