Polling a zataz procesora

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Sep 10 10:21:56 CEST 2005

Marian Cerny wrote:

> Zistil som, ze ked je system idle, tak polling sposobuje 1.2% zataz
> procesora (Athlon 1700+) - konkretne polozku interrupt v top. Pride mi
> to relativne vela. HZ mam nastavene na 1000.

> A moja otazka: Ma podla vas zmysel znizit hodnotu HZ z 1000 na 500?
> Nikde som sa nedocital, ci si to mozem dovolit. Podla mna by sa tym
> overhead pollingu mal znizit na polovicu. Alebo nema zmysel o to 1% CPU
> bojovat?

	Neprovadel jsem vlastni mereni, ale muj intuitivni dojem je, ze problem
je predevsim spatne postaveny.

	Nezajima me jaky overhead ma system "v klidu" - v tu chvili mam obvykle
vykonu prebytek. Myslim, ze relevantni mereni je pod vetsim sitovym
zatizenim (idealne pod takovym, ktere se podoba spickovemu realnemu
zatizeni).

	Z toho vyjde pri jakem nastaveni se system dobre chova zatizeny - a to
se rozhodne nemusi kryt s nejvhodnejsim zatizenim "v klidu" ...

	Jestli za vysoky vykon ci stabilitu zaplatim ztratou procenta vykonu v
klidu, nebo jestli mi ta cena pripada vysoka a radeji ozelim vykon ve
spickach - to uz je individualni subjektivni rozhodnuti, se kterym nikdo
poradit nemuze ...

	Pooling ma - a z principu musi mit - v klidu vzdy vetsi overhead. Pokdu
je to masina, ktera vice-mene sitove prilis nekomunikuje, pak
nejednodussi reseni je pooling proste vypnout (a pokud sitove komunikuje
hodne, tak optimalni hodnotu HZ hledat pod zatizenim, ne v klidu) ...