FreeBSD 6 panic s FAT32

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Sep 10 09:42:33 CEST 2005

Jak uz jsem tu pred casem zminoval, tak mi na mem stroji pokazde po
primountovani FAT32 oddilu a pokusu o cteni z nej (staci treba i jen
vypis souboru prikazem `ls`) zpanikari. Dela mi to ve vsech mnou
testovanych verzich FreeBSD 6 (zkousel jsem Beta 1, 3, 4).
Pritom FreeBSD 5.4, ktere je na tom samem stroji, ale na jinem oddilu, s
timto FAT32 oddilem nema zadny problem (cteni i zapis naprosto bez
problemu).
Zkusil jsem fsck_msdosfs jak ve FreeBSD 6, tak ve FreeBSD 5.4. V 5.4
nenajde zadny problem, v 6 najde toto:
*** Phase 1. Read and Compare FATs
FAT starts with odd byte sequence (f8fffffffffffff7)
Correct? no [dam yes, aby to opravil]
Pokud znovu spustim fsck_msdosfs, opet to najde tu samou chybu - a tak
porad dokola.
Kdyz fsck_msdosfs spustim jeste pred pokusem o mount, tak se chyba
neobjevi, jakmile vsak oddil primountuji a odmountuji, zase to zahlasi
tuhle chybu. Jakmile zkusim cist z disku - panic:

panic: wrong dirclust
KDB: enter: panic
[thread pid 543 tid 100082]
stopped at kdb_enter+0x2b:nop

Windowsi scandisk na FAT32 oddile zadnou chybu nehlasi.

Nesetkal jste se nekdo s podobny problemem? Mam hledat chybu nekde u
sebe, nebo je mozne, ze by jeste i v bete 4 byl nejaky schovany bug?

Miroslav Lachman