Email server - rovnake mena domen - vyriesene.

Robert Koncier rkoncier at zoznam.sk
Wed Aug 10 10:25:28 CEST 2005

Dakujem vsetkym za pomoc a hlavne p. Kolarikovi
pomocou ktoreho sme prisli na problem ako on povedal
"Ale porad si myslim, ze je to nejaka opravdova hloupost, ktera unika
pozornosti (jako temer vzdycky...)"
a tak to aj bolo. Namiesto postfixu ako som predpokladal, ze by tam mal
bezat tam stale bol zaveseny sedmail, ktory samozrejme si robil svoju
pracu poctivo preposiel spravy tam kam som mu povedal t.j. von.
Takze momentalne system bezi nasledovne. Interny emailovy server
pouziva rovnaku domenu aka je registrovana u externeho providera
a maily posielane z vnutornej siete na tuto domenu su zachytavane na
internom serveri. Riesenie nema navaznost na nastavenie DNS ale na konfiguraciu
postfixu.
V prilohe je upraveny main.cf s ktorym to bezi.

Taktiez pre dalsich konfiguratorov prikladam
niektore casti mailu p. Kolarika ktore treba vyskusat
alebo si sam odpovedat na otazky a chybu najdete rychlejsie.

************
Samozrejme predpokladam, ze jste spustil "postfix reload".

Dale se chci zeptat, zda mate aktivovanou aliases.db a ostatni *.cf
prevedeny postconfem do *.db.

Zkuste, prosim, i  "postfix check".

Zkuste v main.cf prepsat "local_recipient_maps=    " (nechat prazdne) a
"postfix reload" + testovaci mail.

A co je k ted precteni v /var/log/maillog?

Je mozne poslat relevantni cast maillogu po zaslani testovaci zpravy
lokalnimu uzivateli?

Dale, mate aktivovany Postfix i v /etc/mail/mailer.conf ?

(root_TAU(14:24)/usr/local/etc/postfix # less /etc/mail/mailer.conf

# Execute the Postfix sendmail program, named /usr/local/sbin/sendmail
sendmail        /usr/local/sbin/sendmail
send-mail       /usr/local/sbin/sendmail
mailq             /usr/local/sbin/sendmail
newaliases      /usr/local/sbin/sendmail).

Neni na serveru jeste stary Sendmail aktivni?
Nespousti se Sendmail z /etc/rc.conf ?
Je v poradku soubor /etc/hosts?
Je v /etc/host.conf poradi "hosts  bind" (a ne naopak)?
- je spravne nastavena hodnota mydomain?
- je v master.cf odpoznamkovany radek programu "local"?
  (local     unix  -       n       n       -       -       local)
- kdyz zadate "postconf", co vam ukazuje local_transport?
   (local_transport = local:$myhostname)
- ukazuje hodnota "local_recipient_maps" prazdnou hodnotu nebo
"unix:passwd.byname $alias_maps" nebo neco jineho?
Doufam, ze ten server neni za proxy a ze
lokalni uzivatele jsou skutecne na tom samem stroji.
- atd. atd.

Robo