OT - Preco sa objavia subory

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Tue Aug 9 03:31:06 CEST 2005

On Mon, 2005-08-08 at 21:52 +0200, Peter Rosa wrote:
> Jasne, pochopil som. Objavuju sa vzdy v sekcii "Removing old temporary
> files:" vo vypise Daily Run Output.
>
> Len mi nie je jasne, preco sa mi VOBEC objavia v systeme taketo adresare,
> ked tam skutocne nie je nainstalovane X... ? Zeby to robila nejaka kniznica
> (dependency z portov - niektore vyzaduju XFree86-libraries...) ? Ale ani
> tuto kniznicu tam URCITE nemam nainstalovanu.

No, nie, nepochopil si to. Tak si to radsej ukazeme prakticky, na
priklade z "/etc/rc.d/cleartemp":

---snip---
x11_socket_dirs="/tmp/.X11-unix /tmp/.ICE-unix /tmp/.font-unix /tmp/.XIM-unix"

# Create socket directories with correct permissions to avoid security
problem.
rm -fr ${x11_socket_dirs}
mkdir -m 1777 ${x11_socket_dirs}
---snip---

Takze v zavislosti od casu, na aky mas nastavene mazanie starych suborov
v /tmp dojde k ich vyrazeniu a po najblizsom restarte ich tam mas znovu
(a tak to ma byt, ten problem je tam jasny).

Mozno by teda bolo vhodne zvazit ich vyhodenie v "/etc/periodic.conf"
cez "daily_clean_tmps_ignore", cize ich vobec nemazat. Alebo sa zmierit
s tym, ze cas od casu ich uvidis vo vypise, pokial nie su na danom
stroji X, nehra to aj tak ziadnu ulohu.

m.

--
Michal Varga <varga at stonehenge.sk>