Efekt diskoveho pole - OT

Michal Dobes dobes at tesnet.cz
Fri Aug 5 13:08:54 CEST 2005

Ondra Koutek napsal(a):
> Takze pokud tomu dobre rozumim, podstatne je rozdelit diskovou kapacitu
> na strip z nejakych raidu (mirror, 5) a je uplne jedno, jestli je to
> uvnitr serveru a nebo na optice.
>  muzete mi nekdo popsat realny narust vykonu pro sql server pokud se
> pouzije rekneme strip ze 2 mirroru oproti jedne raid 5?
> Jde mi o to, jestli je narust o 5% nebo o 25% (priblizne)

Obecne nikdo nic moc nerekne, protoze zalezi na pouzite DB a na tom,
jake data a jak usporadana jsou v te databazi a co to vlastne dela.
Ale pokud chcete vykon maximalni (a neco redundance), tak se to udela
tak, ze vedle sebe date treba 20 poli RAID1 a kazda tabulka bude
na tom jednom poli, indexy samozrejme na dalsim poli a redo logy
opet na dalsim. Pokud by to bylo stale malo, tak misto jednoho RAID1
pole na tabulku pouzijete RAID10 pole (je to vhodnejsi nez RAID0+1)
a nebo pokud to umi DB, tk tabulka bude rozlozena mezi vic samostatnych
RAID1 poli. :-)
Je to jen otazka pozadovaneho vykonu a financnich moznosti.

M.