Konfigurace DHCP serveru

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Aug 5 08:34:04 CEST 2005

huhualabama at tiscali.cz wrote:
> Problem neni v DHCP serveru ( 192.168.0.254/255.255.0.0), ten
> prirazuje klientum ( msdos ) spravnou ip,

> Problem nastane jenom kdyz DHCP priradi klientu ip
> 192.168.0.255, .1.255, .2.255, 3.255, .......

	Aha. Sice nepisete jaky TCP stack bezi na tech MSDOS klientech,
nicmene, podle vseho jde o problem se supernettingem a tak odhaduju, ze
si o problemy koledujete nejen s adresami 192.168.X.255, ale take by
mohl byt problem s adresami 192.168.X.0

	Ja osobne bych se jim snazil vyhnout take. Respektive, nejprve bych se
snazil zjistit, zda nemam chybne nakonfigurovaneho toho klienta ci zda
nemohu provest jeho update, ktery by mel prislusnou chybu opravenou.
Pokud bych neuspel, a on stale bral v potaz defaultni masku pro tento
adresni rozsah, pak bych prestal pouzivat rozsah 192.168.X.Y (kde je
defaultni maska /24) a zacal pouzivat nekterou z 172.16.X.Y - 172.31.X.Y
(kde je defaultni maska /16).

	Upravu konfigurace DHCP serveru bych volil az na poslednim miste,
protoze nezvladnuty superneting se muze projevovat i jinak a pusobit
obtizne laditelne problemy ( a to i tehdy, pokud adresa neni ani .0 ani
.255).

	Nicmene, pokud se preci jen rozhodnete pro tuto hack-style opravu, tak
je skutecne nutne opravit konfiguraci DHCP serveru.

	Hacek je v tom, ze jste se nezminil jaky DHCP server pouzivate. Z
fragmentu konfigrace intuitivne citim, ze by to snad mohl byt ISC-DHCP ...

	V takovem pripade doporucuji 'man dhcpd' kde v sekci 'subnets' hned
druhy priklad ukazuje jak definovat vice nesouvislych rozsahu ...

						Dan Lukes