Konfigurace DHCP serveru

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Aug 4 11:06:53 CEST 2005

huhualabama at tiscali.cz wrote:
> potreboval bych poradit s nastavenim DHCP serveru, ktery prirazuje klientum
> ip adresu broadcastu. ( 192.168.0.255, 192.168.1.255, 192.168.2.255 ...)
> a ti se tak nemohou prihlasit k serveru
> 192.168.0.59/255.255.0.0

	Nevim sice, co presne v tomto kontextu znamena "prihlasit se k
serveru", nicmene, odhadoval bych, ze at uz je to cokoliv ma to dost
malo spolecneho s tim, co si stanice mysli o broadcastech.

	Takze bych rekl, ze problemy mate (nejmene) dva ruzne.

	Jeden je s DHCP, ktere jak jsem vyrozumel prirazuje jine adresy, nez
byste chtel.

> authoritative;
> shared-network LOCAL-NET {
>   option domain-name "image.loc";
>   option domain-name-servers 192.168.0.45;
>
>   subnet 192.168.0.0 netmask 255.255.0.0 {
>     option routers 192.168.0.1;
>     range 192.168.0.5 192.168.254.254;
>     option broadcast-address 192.168.255.255;
>     default-lease-time 604800;
>     max-lease-time 604800;
>   }
> }

	Ja osobne bych se snazil problem izolovat. Mam automaticky zato, ze
jste skutecne spravne zjistil jakou broadcast adresu ma stanice
nastavenu a jste si tedy jisty, ze spatnou.

	V takovem pripade bych se ja tcpdumpem (pokud mate dojem, ze se s
radami opakuji, tak pripoustim, ze ano, ale on je to opravdu velmi
uzitecny nastroj) podival na DHCP requesty a prichazejici odpovedi. V
odpovedich bych se podival na adresu broadcastu - to zda je tam vubec
uvedena, a jaka.

	Podle toho, co bych vam nasel bych dal vedel, ze mam s hledanim
problemu pokracovat na klientovi (pokud je v paketu obsazena spravna
adresa) nebo na serveru (pokud tam neni). Kdyz uz v tom budete, muzete
se podivat nejen na adresu broadcastu, ale take na masku.

	Duvod, proc se klienty nemohou prihlasit k 192.168.0.59 bych resil
nasledne - v kazdem pripade ted nemam dostatek informaci, abych s nim
mohl jakkoli poradit. Velmi nepodlozena teorie je, ze stanice maji ve
skutecnosti chybne masku, coz vysvetluje jak problem s broadcastem tak
nedostupnost serveru (problem s routingem). Na druhou stranu, to by
fungovaly alespon klienti s adresami v rozsahu 192.168.0.X, coz je
informace, kterou byste jiste neopomenul uvest ...

	Na treti stranu, kdyz jste neuvedl o server ceho (o jakou sluznu) se
jedna, je mozne uplne vsechno ...

			Zdravi