strasi mi v hlave nebo ma Dan pravdu?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Aug 1 19:54:00 CEST 2005

Divacky Roman wrote:

> nevim s cim presne je problem... proste se mi to connectne, zadam ls a cekam
> breaknu to, zadam znova ls a cekam, znova to breaknu..... na 5ty pokus to behem
> pul vteriny zobrazi obsah toho adresare (tj. ls zafunguje)
>
> fakt nevim v cem je problem. takze pokud te dane dobre chapu tak chces dump
> portu 21 na gateway.. ano?

	Ano, pred proxy i za proxy.

	Zajimave je videt (u prikazoveho kanalu) obsah paketu (tedy prikazy FTP
protokolu) a dale pripadne pokusy o navazovani TCP datoveho kanalu
(jednim nebo druhym smerem, podle toho, jestli jedeme v aktivnim nebo
pasivnim rezimu) a s nim souvisejicich pripadnych ICMP zprav, ktere by
se k takto navazovanym spojenim mohly vazat.

	Ja si totiz docela obycejne myslim, ze nakonec se rozdil ukaze v tom,
jestli je takovy prenos pasivni nebo aktivni, ve slozitejsim pripade
bude rozdil v konkretnim prikazu FTP protokolu, kterym se definovaly
parametry datoveho spojeni.

	Samozrejme, ze se mohu mylit, ale zacal bych od nejednodussiho a
nejpravdepodobnejsiho vysvetleni.

	Mimochodem, asi bych mel rict, ze 'pf' jsem jeste nikdy nepouzil. Takze
mozna ti pomuzu najit v cem je problem, ale neporadim ti, jak ho odstranit.