dmesg

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jul 22 19:35:46 CEST 2005

Lubomir Majersky napsal/wrote, On 07/22/05 16:35:

> Preco? Tazko na to odpovedat strucne, ale zhrnul by som asi takto:
> Spohodlnel som, presnejsie povedane velmi mi vyhovoval vystup z dmesg a
> dmesg -a na to, aby som ziskal v podstate vsetky informacie (o HW, o
> spustenych aplikaciach, o pravidlach firewall-u...) beruc do uvahy
> trebars to, kolko ukonov musim urobit na ziskanie informacii inou
> cestou. Logovanie deny paketov mi tak zaplna buffer az do doby, ked uz
> 'dmesg' nevypluje nic a 'dmesg -a' uz len tie deny pakety. Potom mi uz
> 'grep' nepomoze.

	Tak to vam opravdu nepomohu.

	Systemovy buffer je "kratkodoba pamet". K tomu, k cemu ho chcete pouzit
Vy neni urcen a tak nebude jednoduche ho k tomu pouzit.

> Ja viem, mozno sa to niekomu javi ako magorina, ale okrem mnozstva inych
> veci, ktore mi zeru cas, sa zaoberam (neprofesionalne) aj statistikami
> prepocitanymi na rok a zasli by ste nad tym, kolko cini neefektivny cas
> prepocitany na rok v porovnani s casom venovanym napriklad na sranie...

	To si musite rozhodnout sam - jestli ve skutecnosti informace od IPFW
nepotrebujete, je nejsnazsi logovani vypnout. Jestlize j epotrebujete,
pak se nabizi ruzna reseni - ale jen v nekterych z nich figuruje dmesg
(a v tech, kde ano navic jde o nespolehliva reseni) - jina proste
vyzaduji, abyste informace shanel jinak. K ukladani persistentnich
informaic slouzi syslog - jen si ho musite nakonfigurovat podle vasich
pozadavku.

	Zkratka a dobre - vasemu typu lenosti neni system naklonen ...

						Dan Lukes

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz