startovanie amavisu

Stefan Kremen piftik at yhman.tnuni.sk
Tue Jul 19 14:08:38 CEST 2005

On Tue, 19 Jul 2005 13:11:52 +0200, Pav Lucistnik wrote

> To je v poradku - takhle ma system moznost spustit amavis pred
> sendmailem, ktery ho pouziva. Skripty v /usr/local/etc/rc.d se
> spousti beznadejne pozde.

Aha, zabudol som napisat, ze namiesto sendmailu z base systemu pouzivam
postfix z portov. V /etc/rc.conf mam:

sendmail_enable="YES"
sendmail_flags="-bd"
sendmail_pidfile="/var/spool/postfix/pid/master.pid"
sendmail_procname="/usr/local/libexec/postfix/master"
sendmail_outbound_enable="NO"
sendmail_submit_enable="NO"
sendmail_msp_queue_enable="NO"

Obsah /etc/mail/mailer.conf:

#
# Execute the Postfix sendmail program, named /usr/local/sbin/sendmail
#
sendmail        /usr/local/sbin/sendmail
send-mail       /usr/local/sbin/sendmail
mailq   /usr/local/sbin/sendmail
newaliases      /usr/local/sbin/sendmail

Ohladom spustania amavisu pred sendmailom (resp. postfixom): postovy system
nabehol v poriadku, aj ked sa pustil v poradi postfix->amavisd (navyse,
spustanie amavisu trva (odhadom) dobrych 10 sekund, pretoze pouziva
spamassassin, razor-agent a dcc)

> Rozdily jsou jen v poradi - je mozne ze se ted amavisd spousti prilis
> brzy? Mate /var na NFS svazku? ...?

nie, /var je na lokalnom disku:

#cat /etc/fstab
# Device                Mountpoint      FStype  Options         Dump    Pass#
/dev/ad0s1b             none            swap    sw              0       0
/dev/ad0s1a             /               ufs     rw              1       1
/dev/ad2s1d             /home           ufs     rw              2       2
/dev/ad0s1d             /tmp            ufs     rw              2       2
/dev/ad0s1e             /usr            ufs     rw              2       2
/dev/ad0s1f             /var            ufs     rw              2       2

Ale zda sa, ze som asi prisiel na pricinu: amavisd-new pouzivam v chroot mode
v adresari /var/amavis. Startovaci skript som nechal v /etc/rc.d. Upravil som
amavisd.conf tak, aby sa nespustal v chroot mode. Po reboote mi amavisd
nabehol v poriadku a nevypisal ziadnu chybu. Takze teraz uz len vyriesit, ci
ma nejaky suvis skore spustanie skriptov z /etc/rc.d a chroot(8).

piftik