startovanie amavisu

Pav Lucistnik pav at oook.cz
Tue Jul 19 13:11:52 CEST 2005

Stefan Kremen píše v út 19. 07. 2005 v 12:28 +0200:

> pri bootovani pocitaca mi do logov zacal pisat hlasku:
>
> Jul 15 10:23:10 fsev kernel: Error in config file
> "/usr/local/etc/amavisd.conf": Can't open file /var/amavisd/whitelist for
> reading: Permission denied at /usr/local/sbin/amavisd line 1779.

> Zacudoval som sa a chcel som spustit /usr/local/etc/rc.d/amavisd.sh start
> Tu som sa zacudoval druhykrat a zistil som, ze startovaci skript bol presunuty
> do /etc/rc.d/amavis. Ked som dal /etc/rc.d/amavis start, amavisd-new nabehol
> tak, ako ma.

To je v poradku - takhle ma system moznost spustit amavis pred
sendmailem, ktery ho pouziva. Skripty v /usr/local/etc/rc.d se spousti
beznadejne pozde.

> Urobil som pokus a rucne som presunul startovaci skript z /etc/rc.d/amavisd do
> /usr/local/etc/rc.d/amavisd.sh a nechal som rebootnut pocitac. Amavisd-new
> nabehol bez problemov.
>
> Moja otazka teda znie: Kde zistim, ake su rozdiely v startovacich skriptoch
> (alebo skor prostredie, z ktoreho sa spustaju?) ulozenych v /etc/rc.d a
> /usr/local/etc/rc.d, ked pri starte pocitaca sa chovaju rozdielne, ale pri
> rucnom starte zo shellu sa chovaju rovnako (teda spravne)?

Rozdily jsou jen v poradi - je mozne ze se ted amavisd spousti prilis
brzy? Mate /var na NFS svazku? ...?

--
Pav Lucistnik <pav at oook.cz>
Vy mag- ove, se laskave prestante bavit na ucet sveho arcikanclere