Gcc - segmantation fault [Uz OT]

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jul 15 15:53:10 CEST 2005

Pav Lucistnik wrote:
> 5.X byl pruser, protoze se nadefinovalo co to ma umet a pak se strasne
> dlouho cekalo az vsechny ty vlastnosti budou naprogramovany. Tim vznikla
> neprekonatelna bariera pro upgrade 4->5 a ta hromada novych ficur nebyla
> nikdy poradne otestovana v beznem provozu.
>
> Z toho duvodu se efektivne od 6.0 prechazi na novych, kalendarovy system
> vydavani releasu. Teckove releasy po 4 mesicich, branch nove major vetve
> jednou za 12-18 mesicu, bez ohledu na to kolik novych featur se stihlo
> udelat.

	No, to je ovsem, v zasade, navrat k tomu, jak to bylo vzdycky. Ostatne,
zatimco vsichni se vzdy dohadovali kdy bude nova release, my, co jsme
meli FreeBSD subscription jsme v zasade vedeli nejen, ze nova RELEASE
bude, ale dokonce zhruba kdy bude nejpozdeji. Zajimave bylo, ze ackoliv
RELEASE scheduling oficialne na nicem podobne nezavisel, vzdycky,
nepochybne nahodou, byla RELEASE hotova k datu, kdy se mely rozeslat
dalsi CD a inkasovat dalsi penize (ja si nestezuju - naopak - bylo jasne
jak to funguje a fungovalo to dobre). S nastupem 5.x se to pokazilo a ja
subscription neprodlouzil - tak nevim, jak je to ted.

	Pokud skutecne planuji navrat k osvedcenemu modelu, pak je to zprava
spis dobra.

> Podpora HTT je ovsem vypnuta ne z duvodu nestability SMP provozu, ale z
> duvodu bezpecnostniho problemu s implementaci HTT v Intel procesorech,
> viz paper od Colina Percivala.

	Vezmu-li v uvahu, ze problemy stability na SMP systemech jsou
pravdepodobne do znacne miry zpusobeny prechodem na reentrantni jadro a
nedostatecne odladenym zamkovanim internich datovych struktur, kteryzto
problem by uplne stejna nastal i na jednoprocesorovych systemech s HTT,
da se rict, ze implementaci chyba v procesorech byla pro FreeBSD vlastne
dar z nebes.

	Kdyby totiz neprisla a HTT zustalo povolene, bylo by s provozem
FreeBSD5.x daleko vic problemu a to i na beznych domacich stanicich. A
nakonec by se stejne muselo HTT zakazat. A skutecne multiprocesorove
stroje preci jen nema zdaleka tolik lidi.

	Takhle ovsem cerneho Petra drzi Intel a FreeBSD je "v suchu" ...