Gcc - segmantation fault

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jul 15 13:13:51 CEST 2005

Pav Lucistnik wrote:

> Nejlepsi diagnoza je zkusit ten preklad vickrat. Pokud to vzdy spatne v
> tom samem miste, je chyba v gcc. Pokud to pada nahodne, je problem v
> hardwaru.

	Jen pro upresneni, takhle se to nedozvime uplne s naprostou jistotou,
ale je to rozhodne dobry test.

	Pri zapnutych optimalizacich GCC provadi mj. predikci skoku (pokousi se
napriklad uhadnout, kterou vetvi IFu pobezi zpracovani casteji) a pokud
to neni "naprosto jasne" pak zvoli nahodne. Tzn. pri dvou bezich
prekladu tehoz kodu vznika odlisny vysledny kod. A na to navazuji
pripadne nektere dalsi ukony a optimalizace, pri nichz by mohlo dojit k
chybe - takze se, v zasade, muze stat, ze pri dvou prekladech tehoz
zdrojaku to spadne v ruznych mistech (pripadne to jednou spadne a jednou
ne) i kdyz pujde o chybu GCC.

	Ale i tak to poznat bude - proste bude seznam "mist s padem" spise
kratky, kdezto pri chybe hardware bude spise dlouhy.