Syslog

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jul 8 15:22:38 CEST 2005

Peter Rosa napsal/wrote, On 07/08/05 13:55:
> Ide mi o to, ze mam v syslogd.conf aj zapis:
> *.*   /var/log/all.log
>
> Nechcem vsak, aby mi tam milter-regex (ktory zapisuje cez facility daemon)
> zapisoval debug hlasky (on tam totiz zapisuje kazducky riadok kazdej doslej
> posty a moj kazdodenny all.log ma potom cca 200 MB). Neviem znizit
> verbosity-level milter-regex-u.
> Zaroven chcem, aby ostatni demoni zapisovali aj debug hlasky.
>
> Tak som dumal, ze tam dam dva riadky:
> *.*; deamon.none    /var/log/all.log
> daemon.debug         /var/log/all.log

	No, tak zacnu s tim, ze ano, takhle to jde. Kdyz se podivas do
manualove stranky od syslog.conf zjistis, ze v prikladu naspodu maji
neco podobneho udelaneho (dva radky maji totoznou 'action' - zapis do
/var/log/spoolerr)

	Takze tak, jak's to navrhnul to zapsat muzes.

	Ale podle me to dela neco jineho, nez ty rikas, ze chces, aby to delalo.

	To co's napsal zapisuje do all.log zapisuje znovu uplne vsechny hlasky,
stejne jako by tam byl jen jedinny radek s '*.*'

	Standardne totiz filtr definuje jaka nejnizsi level ma byt zapisovana -
zapisuji se zpravy na teto urovni a vyssi. Jelikoz .debug je nejnizsi
uroven, zapis daemon.debug je ekvivalentni s daemon.*

	Soucas nelze, v ramci jednoho bloku, definice psat do vice radek - a je
to totez, jako kdyz jsou zapsane na jednom radku a oddelene strednikem.

	Zapis ...
*.*; deamon.none    /var/log/all.log
daemon.debug         /var/log/all.log

... je proto ekvivalentni s
*.*; deamon.none; daemon.*    /var/log/all.log

... a ten je ekvivalentni s ...
*.*                           /var/log/all.log

	Ty ale chces do all.log vsechny zpravy vyjma debug zprav od milter-regex:

*.*; deamon.none    /var/log/all.log
!-milter-regex
daemon.debug         /var/log/all.log

> Ale neviem, ci mozem. Co ak naraz bude chciet syslogd zapisovat aj z
> facility auth aj z facility daemon?

	Syslog nikdy nezpracovava dve zpravy naraz.

	Muzes.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz