raid3 nebo raid5

Jozef Babjak babjak at hilbert.chtf.stuba.sk
Wed Jul 6 19:24:27 CEST 2005

A.!

> 	Riesil by som skor RAID5, ako RAID3, uz len preto, ze paritny disk
> predstavuje u RAID3 SPOF a to nekoreluje s tvojim povodnym zamerom
> vytvorit, pokial mozno, redundanciu v zamyslanom warehouse.

  ^-- Nesuhlasim: ak je na troch diskoch raid3 alebo raid5 a jeden z nich
odide, je to uplne to iste:

	V pripade raid5 budu dve tretiny udajov k dispozicii hotove v
dvoch stripoch, akurat sa nebude moct kontrolovat ich parita, a pre zvysnu
tretinu sa udaje dopocitaju z jedneho stripu a z parity.

	V pripade raid3 mozu nastat dve situacie:

	pokazil sa paritny disk, a vtedy su k dispozicii vsetky udaje v
dvoch stripoch, nic sa nemusi dopocitavat a pre nic sa nemoze kontrolovat
parita, alebo

	pokazil sa neparitny disk, a vtedy sa vsetky udaje pocitaju z
jedneho stripu a z parity.

However, raid3 aj raid5 je odolny voci vypadku jedneho disku.

J.