nelze zkompilovat ProFTPd s OpenSSL z portu

Petr Rehor prehor at gmail.com
Mon Jul 4 17:10:39 CEST 2005

> Ze NO_OPENSSL slouzi jen pro preklad FreeBSD jsem vedel, volbu
> WITH_OPENSSL_PORT jsem neznal, ale i kdyz jsem do /etc/make.conf pridal
> WITH_OPENSSL_PORT=yes, tak kompilace ProFTPd skonci uplne stejne, jako
> pred tim.
>
> Zvlastni je, ze kompilace proftpd-1.2.10_1 probehla celkem nedavno
> naprosto bez problemu (vcetne onoho kritickeho WITH_OPENSSL=yes) a az _2
> a _3 se nedari zkompilovat.

Ve vypise na http://www.quip.cz/1/nyx2/freebsd/proftpd-mysql.config.log
se pise, ze gcc nedokaze najit knihovnu libssl.so (parametr -lssl). Za
normalnich okolnosti je v /usr/lib a pro jeji pouziti se nemusi delat
nic. Pokud chcete pouzit OpenSSL z portu, tak se knihovna libssl.so
nachazi v /usr/local/lib a gcc se musi rict, ze v nem ma hledat
knihovnu parametrem -L. Ve vasem vypisu gcc takovy parametr nedostalo,
takze hledalo pouze v /usr/lib.

Podivejte se s jakymi paramtery se spoustelo gcc s pouzitim
WITH_OPENSSL_PORT=yes - jake adresare jsou mu predavany pomoci
parametru -L.

>  Mozna jsem mezi tim nekde neco "procistil"...

Zkontrolujte si, ze ve vasem systemu existuje /usr/local/lib/libssl.so
- je to link na soubor /usr/local/lib/libssl.so.N kde N je cislo verze
knihovny. Oba musi existovat. Taky se podivejte do /usr/lib kde by
mela byt verze OpenSSL ze systemu.

P.