Mejly mezi bsd stroji

vlasta at devnull.cz vlasta at devnull.cz
Sat Jul 2 17:54:00 CEST 2005

> Sendmail je ve FreeBSD nakonfigurovan tak, ze lokalni maily odesila ve
> dvou krocich:
> 1) pri lokalnim odeslani mailu nejakym programem (napriklad 'mail') se
> spusti sendmail (v logach oznaceny jako sendmail), kter mail prevezme
> a posle pomoci SMTP na 127.0.0.1.
> 2) sendmail bezici jako demon (v logach oznaceny jako sm-mta) na
> 127.0.0.1 mail pres SMTP prijme doruci ho podle adresata a sve
> konfigurace.
>
> Pokud se krok 1) nezdari, mail skonci ve fronte
> /var/spool/clientmqueue a ceka, az ho jiny sendmail bezici jako demon
> [...]

coz neni uplna pravda. Aby byla informace kompletni, doplnim, ze sendmail
popsany v kroku 1 je vlastne bezny mailovy klient a pouziva konfigurak
'submit.cf' (vetsinou /etc/mail/submit.cf). Zde se da konfigurivat tzv.
"smarthost", coz je stroj (MTA), kteremu bude klientsky program mail
predavat (tzv. odchozi smtp server ;). Pokud tedy urcite jako smarthost
treba smtp.moje.cz, muzete mit klidne sendmail_enable="NONE", ovsem pokud
smtp.moje.cz nebude funkcni, tak se mail neodesle a v zavislosti na
typu problemu se smtp.moje.cz bud skonci ve /var/spool/clientmqueue (pak
byste musel pravidelne spoustet sendmail treba z crona pro zpracovani te
to fronty) nebo se bouncne a to se pak nepodari odeslat bohuzel ani
chybak. Takze asi nic moc vhodneho do praxe. Ale pro uplnost.

smarthost se tusim nastavi via mc konfigurak:
define(`SMART_HOST', `smtp.moje.cz')

vlasta