Systemovy bind nebo z portu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Jul 2 02:33:01 CEST 2005

Cizek Milan napsal/wrote, On 07/02/05 01:34:
> chtel bych s zeptat na nejake zakladni věci. Premyslim, jestli je lepsi
> pouzivat bind který je jiz soucasti systemu nebo radeji doinstalovat ten z
> portu. Bylo mi doporuceno pouzivat radeji systemovy, ze pry je snad lepe
> odladeny - je to tak? Vice mi asi vyhovuje port, hlavne vzhledem k
> jednodussi aktualizaci.

	Lepsi je ten, ktery lepe plni to, co vy od nej potrebujete, a ktery
vyzaduje mensi namahu na svoji udrzbu a konfiguraci.

	Nenapsal jste, co od nej chcete, takze tezko rict, jestli ten z portu
proste pouzivat musite, protoze ten systemovy pozadovanou funkcnost nema
(a nenapsal jste ani jaky pouzivate OS - pricemz ve verzi 4.x je rozdil
mezi verzi 8.x v systemu a 9.x v portech nikoli zanedbatelny).

	Pokud hodlate bind pravidelne aktualizovat (nad ramec aktualizaci
souvisejicich s bezpecnostnimi problemy, ktere se promitnou i do
zakazniho systemu), pak je nepochybne uzivani portu jednodussi.
Podotykam, ze jsem se nezabyval otazkou proc vlastne hodlate bind
intenzivne updatovat. Proste predpokladam, ze pro to proste nejaky
rozumny duvod mate, kdyz to pozadujete, a nejde jen o psychologicky
problem "byt in".

	Prectete si poznamku v Makefile od prislusneho portu a zkuste zvazit,
zda opravdu hodlate funkcni BIND pravidelne nahrazovat novymi verzeni,
pokud to neni treba kvuli nejake nove funkci, kterou potrebujete ...

> Za druhé mi vrta hlavou - obe varianty se spousteji stejnym parametrem v
> rc.conf. Predpokladam, ze když nainstaluji portovou verzi, musí se nekam
> zapsat ze se ma pouzit prave ta, nikoli bind systemovy. Kde je to místo?

	Kdyz chcete nahradit systemovou verzi verzi z portu, pak se to dela
tak, ze port prislusne prelozite (WITH_PORT_REPLACES_BASE_BIND9) a on
pak skutecne systemovou verzi nahrani - nenainstaluje se 'vedle ni'.

	Pokud nainstalujete portovou verzi 'vedle' je na vas zajistit aby kazdy
z vasich programu volal tu verzi, kterou jste rozhodl, ze ma pouzivat (a
jde zejmena o knihovny, pripadne, pri prekladu, o headery).

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz