Mejly mezi bsd stroji

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Jul 2 02:13:29 CEST 2005

Cizek Milan napsal/wrote, On 07/02/05 01:46:
> Nyní mam stroj c.1, na nem nebezi "nic" postovniho, sendmail je NONE. Z
> tohoto stroje bych chtel vse preposilat na root at stroj2. Bylo mi prozrazeno
> ze je nutne mit v DNS MX zaznam, jinak to fungovat nebude (vazne je DNS
> nutnosti??).

	Samozrejme, ze MX v DNS byt nemusi. Uz jsem tady vcera psal, ze neni-li
pro dane jmeno MX, pak se pouzije A zaznam ve vyznamu 'MX 0'

> Na stroji c.1 jsem v aliases presmeroval root na root at stroj2.domena, zadne
> zprávy se ale neodesilaji (zustavaji ve /var/spool/clientmqueue/). V
> maillogu je videt ze se cosi deje, mailer=relay, stat=Deferred.

	No, to je jednoduche - sendmail se opravdu hodne snazi, aby se zadny
dopis neztratil. Co kdyz bude mit prijimaci stroj zrovna nejaky docasny
problem ? Script, ktery program odesilajici postu zavolal nemuze cekat
dva dny, nez vzdaleny spravce problem odstrani.

	Takze se veskera posta odesila pres lokalni daemon a ten ma frontu, ze
ktere je schopen obsluhovat odesilani veci, ktere se nepodarilo odeslat
hned.

	sendmail="NONE" znamena, ze nebudete sendmail pouzivat vubec - ani pro
odesilani (pripominam, ze 'mail' a vetsian dalsich v systemu pritomnych
veci pouziva pro odesilani posty volani sendmailu)

	To co vy, podle vseho, chcete je
	sendmail='NO'
	sendmail neni spusteny pro prijem posty "z venku", ale je spusteno to,
co je treba pro odesilani posty.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz