Mejly mezi bsd stroji

Cizek Milan cizek.milan at seznam.cz
Sat Jul 2 01:46:55 CEST 2005

Ahoj,
snazim se rozchodit lokalni posilani emailu mezi 2ma bsd stroji, bezuspesne.

Na stroji c.2. mam fungujici postfix přes který jsou odesilany mejly do
Internetu, v aliases mam zaroven root presmerovany na internetovou adresu.
Systemove zprávy a napr. info z crona mi chodi spolehlive.

Nyní mam stroj c.1, na nem nebezi "nic" postovniho, sendmail je NONE. Z
tohoto stroje bych chtel vse preposilat na root at stroj2. Bylo mi prozrazeno
ze je nutne mit v DNS MX zaznam, jinak to fungovat nebude (vazne je DNS
nutnosti??). Tedy oba stroje jsou ve stejne lokalni domene, zaznam MX jsem
doplnil ukazuje na IP stroje c.2.

Na stroji c.1 jsem v aliases presmeroval root na root at stroj2.domena, zadne
zprávy se ale neodesilaji (zustavaji ve /var/spool/clientmqueue/). V
maillogu je videt ze se cosi deje, mailer=relay, stat=Deferred.

Nevim, asi je to naprosto trivialni věc, ale nejak se nedari. Diky za pomoc.

S pozdravem Milan Cizek