odesilani mailu ze systemu: za zavinacem misto nazvu domeny FQDN hostu

Pavel phlubik at seznam.cz
Fri Jul 1 09:26:52 CEST 2005

Zdravim,

neporadi mi nekdo s nasledujicim problemem. Kdyz odesila maily system,
napriklad pravidla v procmailu, tak se v adrese odesilatele za zavinacem
vypise misto nazvu domeny FQDN hostu. Kdyz pak adresat takoveho mailu
pouzije funkci odpovedet, tak mail nedojde z duvodu chyby v DNS. Nejsou
nalezeny MX zaznamy pro domenu tretiho radu.
To same v blede modrem je, kdyz se pokusim odelat mail z prikazoveho radku
napr. pomoci programu `mail'. Zase se mi prifari za zavinac FQDN hostu misto
hodnoty klice `domain` v souboru '/etc/resolv.conf'.

Na svem FreeBSD 5.4 pouzivam standardni sendmail. V souboru sendmail.cf jsem
vyzkousel pouzit volbu `Dj<moje-domena>', ale k uspechu to take nevedlo.

Predem diky za napady.

Pavel