Ekvivalent checkinstallu

Marian Cerny jojo at matfyz.cz
Tue Jun 28 22:13:30 CEST 2005

On 2005-06-28 20:46 +0200, Dan Lukes wrote:
> 	(tedy, s ohledem na zavislosti bych rekl, ze je sikovnejsi pouzit
> fetch-recursive, ale to uz je nepodstatny detail)

Len taka poznamocka z praxe, ze to fetch-recursive nie vzdy funguje
dokonale. Velmi som to neskumal, ale pouzival som to na svojom
meta-porte, ktory obsahoval zaznamy typu:

	# Utility
	RUN_DEPENDS+=   krusader:${PORTSDIR}/x11-fm/krusader
	RUN_DEPENDS+=   galculator:${PORTSDIR}/math/galculator
	RUN_DEPENDS+=   krename:${PORTSDIR}/sysutils/krename
	RUN_DEPENDS+=   recode:${PORTSDIR}/converters/recode
	RUN_DEPENDS+=   mutt:${PORTSDIR}/mail/mutt
	RUN_DEPENDS+=   gtodo:${PORTSDIR}/deskutils/gtodo
	#RUN_DEPENDS+=  doxygen:${PORTSDIR}/devel/doxygen
	RUN_DEPENDS+=   exctags:${PORTSDIR}/devel/ctags
	RUN_DEPENDS+=   smartctl:${PORTSDIR}/sysutils/smartmontools
	RUN_DEPENDS+=   lftp:${PORTSDIR}/ftp/lftp
	RUN_DEPENDS+=   unrar:${PORTSDIR}/archivers/unrar
	RUN_DEPENDS+=   unzip:${PORTSDIR}/archivers/unzip
	RUN_DEPENDS+=   rar:${PORTSDIR}/archivers/rar
	RUN_DEPENDS+=   zip:${PORTSDIR}/archivers/zip

Potom PC, ktore nemalo stale pripojenie na internet, stacilo pripojit,
spustit "make fetch-recursive", pockat kym sa to postahuje, odpojit a
spustit "make install"... AZ NA TO, ze sa casto stavalo, ze pri
kompilacii zrazu chcel stahovat dalsie zdrojaky :-( a to ma dokazalo
stale pekne vytocit. Vysvetloval som si to tak, ze zoznam portov, ktore
su v tom fetch-recursive-liste sa "dynamicky meni" podla toho, ktore
balicky su momentalne nainstalovane. Napr. mplayer pri fetch-recursive
sa prekladal bez GUI, pretoze nebolo nainstalovane GTK, ale pri
kompilovani mojho meta-portu, kym dosla rada na mplayer, nejaky iny port
nainstaloval GTK, takze mplayer sa uz prekladal s GUI a to pridalo
zavislost na mplayer-skins (lenze tie som uz stiahnute nemal).

A niekedy sa to stavalo aj na "obycajnych" portoch primo z /usr/ports.

--
Marian Cerny <jojo at matfyz.cz>
Jabber: jojo at njs.netlab.cz

[ UNIX is user friendly. It's just selective about who its friends are. ]