Ekvivalent checkinstallu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jun 28 16:06:55 CEST 2005

Ondra Koutek wrote:
> No, ja mam zkusenost, ze upgrade stromu portu jde delat I pres GPRS a to je
> co rict.

	My meli jeden cas pres GPRS pripojenou celou sit - a presne tak se to,
na jednotlivych pocitacich delalo ;-)

> Takhle mam potrebne distfiles + aktualni porty I pro pomale pripojeni a mohu
> behat mezi pocitaci.
>
> Navic kdyz si udelam jeste jednu logickou jednotku, muzu si stejne syncovat
> i strom /usr/src

	To uz odbocim od puvodniho tematu - ja nemam zadne pocitace uplne bez
pripojeni, ale nektere jsou takove, ze opravdu nejsou vhodne na preklad
cehokoliv rozsahlejsiho - a byl by tam problem narvat i prislusne
zdrojakove stromy.

	Toz se veskera udrzba dela na jedinem stroji, tam se aktualizuje stroj
portu i zdrojaku systemu, tam se prekladaji vsechna jadra - a na tech
jednotlivych "chudaccich" uz se "jen" pres NFS primountuje /usr/src,
/usr/obj a use/ports (kde jsou v /usr/ports/packages/All uz pripravene
prelozene packages) a jen se to nainstaluje. Nekterym to i tak da docela
zabrat. Nevyhodou samozrejme je, ze takhle neni mozne mit na dvou
strojich port prelozeny s dvema ruznymi sadami options (ale to ja
nepotrebuji) a za nevyhodu je mozne povazovat i to, ze na "master"
stroji musi proste byt nainstalovany vsechny packages pouzivane na
kteremkoliv ze stroju (takze by nastal problem, kdyby doslo k
neslucitelnosti - ale ani to u me nenastava).

	Mam na kazdem takovem stroji takovy "maintenance.sh", ktery si vzdalene
disky primountuje, overi zda neni k dispozici nove jadro pro tento
konkretni stroj a pripadneho nainstaluje (a obdobne pro GENERIC), podiva
se, jak je to s packages, zda tady neni neco noveho, a provede postupne
kompletni upgrade masiny - sice za mohutneho, zda ma udelat to ci ono
(mam to tam pro jistotu - neverim ani vlastnim scriptum), ale ja stejne
v naproste vetsine odklepavam defaultni odpoved.

	Takze, ja nakonec pouzivam takovy hybridni ports/packages/custom_script
system.

	Jeste potrebuju doresit, aby /usr/ports stacilo mit mountovano RO a
budu spokojeny zcela.

	Mimochodem, pri tomto stylu pouzivani jsem nasel urcitou nedostatecnost
port systemu - port ma vyznaceny build-dependence (tedy pokdu je cosi
potreba por prelozeni portu - nikoli pro funkci hotoveho prelozeneho
portu). Existuji ale porty, ktere maji "install-dependence" - tedy cosi
potrebuji ke sve instalaci (nikoli vsak pro beh nainstalovaneho portu).
Soucasny system oboji pise do "build" a predpoklada, ze se port preklada
a instaluje na tomtez pocitaci 9a mezitim nedoslo k odinstalaci
komponenty, kterou bude instalace potrebovat). To u me neplati a tak se
obcas nejaky ten port nenainstaluje, neb mu cosi schazi k instalaci. A
to nevyresi ani portupgrade. Vyresil jsem to tak, ze 'master' ze vseho
dela packages a na "chudaccich" se instaluje z nich. Zatim to musi
stacit ...