Ekvivalent checkinstallu

Roman Neuhauser neuhauser at sigpipe.cz
Tue Jun 28 13:32:05 CEST 2005

# dan at obluda.cz / 2005-06-28 11:49:41 +0200:

> 	Pokdu mate moznost onen stroj alespon na chvili pripojit k Internetu
> (jak predpokladam, ze predpokladate) pak se to tolik nelisi.

    Predpokladate spatne. Psal jsem o *pred-zaplnenem*
    /usr/ports/distfiles, coz OP v podstate ma: "Mám kupu zdrojáků".

> 	Pokud ho ovsem k Internetu nepripojite ani na chvili, pak to uz
> 	uplne totez neni.

    Co treba prenest harddisk?

> 	Pak musite pred zahajenim onech "make fetch" vycistit distfiles nebo
> nejakym jinym zpusobem pote zjistit, co z toho, co tam je patri k tomu,
> co potrebujete vy.

    /usr/ports/Tools/scripts/distclean.sh

> To u packages take odpada, tam je jasne, ze jeden package = jeden
> balicek.

    Chtel jsem napsat, ze pustit vyse uvedeny skript neni zadna drina,
    ale nenapisu to, protoze je to stejne uplne jedno. Proc ze je vlastne
    nutne "vycistit distfiles nebo ..."?

> 	Zbytek uz je v zasade stejny. Takze, pokud  nemate v umyslu
> 	prekladat port s nejakymi zvlastnimi optiony, pak je pouziti packages,
> nejmene v tomto pripade rekl bych, daleko jednodussi.

    Nijak se nedotyka puvodniho emailu.

> 	A jakmile na pripojenem stroji jednou updatujete strom portu je tato
> cesta prakticky znemoznena a musite updatovat strom i na stroji
> nepripojenem - no a nebo, jednoduse, pokracovat v pouzivani packages ...

    Ditto.

> PORTY
> + relativne rychla reakce na vznik novych verzi (za predpokladu, ze
> nakonfigurujete update a pouzivate ho)
> + moznost customizovaneho prekladu, pokud ho potrebujete
> - vyssi naroky na misto na disku a vykon procesoru
> - vyssi zatizeni Internetoveho pripojeni (a to z vetsi casti bez ohledu
> na pocet nainstalovanych baliku)

    Pardon? Porty muzete vesele pouzivat *bez updatovani /usr/ports*
    a *bez pripojenim na internet*.

> - pkg_update neni tak chytry jako portupgrade, ale zase se nemusi nijak
> konfigurovat a neni vazan na update lokalnich dat (stromu portu)

    Prosim, Dane nebo pane Lukesi, jak je portupgrade vazany na update
    /usr/ports? Nechte uz toho FUDu.

    Je zrejme, ze jste si zvykl na urcity zpusob instalace softwaru,
    a o jinych metodach toho moc nevite, takze nevedomky (aspon doufam)
    sirite dezinformace, a ztracite tak u v-teto-veci poucenejsich lidi
    kredit.

    Suma sumarum: pkg_add i /usr/ports (s portinstallem nebo bez nej)
    muzete pouzivat i na kompletne standalone pocitaci, pokud mate
    vsechny tarbally a (v pripade portu) patche dopredu k dispozici.

--
How many Vietnam vets does it take to screw in a light bulb?
You don't know, man.  You don't KNOW.