NAT pro dve rozhrani

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Thu Jun 16 14:07:25 CEST 2005

Dan Lukes wrote:

>     Ha!!! To mi zcela uniklo. Vsiml jsem si, ze se o tom mluvilo, ale
> ne, ze to je hotovo. Skoda, v dobe, kdy jsem to potreboval (skutecne
> jsme meli vice linek ke stejnemu ISP za ucelem zalohovani spojeni) to
> jeste nebylo a dneska uz to nepotrebuji (tech vice linek je k ruznym ISP
> a tam to takhle snadno uzit nelze).
>
>     Dneska by se to mozna hodilo ke zjednoduseni nekterych konfiguraci -
> mame tu stroj, na kterem tech NATu v soucasne chvili bezi 24 ...
>
>     Ale jestli si engine a tedy odchozi adresy vybira nahodne, tak to se
> pro nas pripad nehodi.

V tom prikladu je pouzito pro vyber cesty pravidlo:

ipfw add prob .5 skipto ...

Modifikaci neni problem si podle sve potreby urcit, ktera odchozi data
maji chodit pres ktery interface. Jedine, co je jeste potreba doplnit je
pravidlo (fwd), ktere urci "next hop" pro data, ktera odchazi pres
interface, ke kteremu nenalezi dafault routa.

--
Petr Bezděk