nptq - problem

David Komanek xdavid at lib-eth.natur.cuni.cz
Tue Jun 7 17:01:42 CEST 2005

> 	To neni az tak divne - ntpdate i bezne bezici ntpd pravdepodobne
> komunikuje na porty 123 jinych stroju - tedy "ven". "ntpd -p" ale, pokdu
> spravne chapu co dela, zjistuje konfiguraci jineho (lokalniho) ntpd serveru -
> a tedy se pokousi komunikovat na jeho (tedy lokalni) port 123 - tedy
> komunikuje "dovnitr".

jasne, mam defualtne blockong_mode, ale  na lo0 jsem povolil uplne vse.

> [...]
> ale test strasne jednoduchy. Proste firewall na okamzik uplne otevrete. Pokud
> problem zmizi, jde o problem nastaveni firewallu. Pokud nezmizi, pak jde o
> problem jiny.
>
> 	Jestlize jde o problem IPv6 versus IPv4, pak si lz epomoci zase jinym
> jendoduchym testem - odhaduji, ze IPv6 konektivitu nemate. Takze neni vlastne
> zadny duvod, abyste mel IPv6 stack nakonfigurovany. Odstrante tedy ze vsech
> interfacu IPv6 adresy (nebo, jednoduseji a patrne lepe - prelozte jadro bez
> podpory IPv6). Pokud problem zmizi tak ...

Prave jsem v odpovedi na jinou reakci popsal, co mi pomohlo. Skutecne slo
o problem s nakonfigurovanim ipv6. Konektivitu ven nemam jinak nez po
ipv4, ale ipv4 adresu jsem zadaval i pri instalaci freebsd a ipv6 adresu
ne, takze mne prekvapuje, system stale pouziva ipv6 a nastavuje si
nejakou vlastni logikou i routovaci tabulky.

Takze si pujdu neco o jadre freebsd precist, k cemu to ipv6 pouziva :-)

> 	truss sice vubec nepouzivam - ale tak me napada - a /proc
> namountovany mate ?

Mate pravdu, tohle jsem nemel. Opet moje neznalost, mzslel jsem, ze kdyz
je truss automaticky nainstalovany, ma i vsechny prerequisities :-]

David