nptq - problem

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jun 7 15:50:25 CEST 2005

David Komanek wrote:
> ntpq: write to localhost failed: No route to host
>
> Nejspis za to muze moje konfigurace IPF, ale je mi divne, ze pritom
> funguje ntpd nebo i ntpdate, pokud ntpd vypnu. Logoval jsem chvili
> provoz a komunikaci z a na port 123 moje IPF propousti na tcp i udp.

	To neni az tak divne - ntpdate i bezne bezici ntpd pravdepodobne
komunikuje na porty 123 jinych stroju - tedy "ven". "ntpd -p" ale, pokdu
spravne chapu co dela, zjistuje konfiguraci jineho (lokalniho) ntpd
serveru - a tedy se pokousi komunikovat na jeho (tedy lokalni) port 123
- tedy komunikuje "dovnitr".

> Pres goolge jsem zjisitl, ze s tim maji problemy i nekteri jini, ale
> reseni jsme nenasel. Jen jakysi naznak toho, ze ntpq muze mit problemy s
> fallbackem z IPv6 na v4. Ale stejne netusim, co s tim, ani jak to proverit.

	Ano, je mozne, ze problem je jinde nez v konfiguraci IPF - tady je ale
test strasne jednoduchy. Proste firewall na okamzik uplne otevrete.
Pokud problem zmizi, jde o problem nastaveni firewallu. Pokud nezmizi,
pak jde o problem jiny.

	Jestlize jde o problem IPv6 versus IPv4, pak si lz epomoci zase jinym
jendoduchym testem - odhaduji, ze IPv6 konektivitu nemate. Takze neni
vlastne zadny duvod, abyste mel IPv6 stack nakonfigurovany. Odstrante
tedy ze vsech interfacu IPv6 adresy (nebo, jednoduseji a patrne lepe -
prelozte jadro bez podpory IPv6). Pokud problem zmizi tak ...

> Chtel jsem se pomoci trussu podivat, co se vlastne deje, ale ani ten mi
> na nove instalaci freebsd nechodi:
>
> truss: cannot open /proc/611/mem
> truss: cannot open /proc/curproc/mem

	truss sice vubec nepouzivam - ale tak me napada - a /proc namountovany
mate ?

	A pokud ano - mem.ko naloadovane (nebo v jadre prelozene) taky ?