nptq - problem

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jun 7 16:58:11 CEST 2005

David Komanek wrote:

> Takze upresnuji svuj dotaz - proc potrebuje ntpq dobre zkonfigurovane
> ipv6, kdyz ntpd se bez toho obejde ?

	IPv6 komunikace je preferovana pred IPv4 komunikaci. Proste se
predpoklada, ze IPv6 nakonfigurujete na svem systemu jedine tehdy, kdyz
jste pripraven ho pouzivat - a v takovem pripade se predpoklada, ze ho
pouzivate vsude tam, kde je to mozne (a IPv4 se nadale pouziva tam, kam
IPv6 nedosahne - pricemz slovem "nedosahne" se mysli "tam kde IPv6
nemaji" nikoliv "tam kde ho maji, ale pristup na nej blokuji firewallem").

	Jelikoz ono spustene ntpd i spoustene ntpd -p k dispozici IPv6
konektivitu ma (komunikuji z lo0 na lo0 a to ma IPv6 adresu), tak ji,
preferovane, pouziva.

	Mozna to bude vypadat neprijemne, ale zakladni idea je prosta:

U kazdeho protokolu byste mel rozvazit, zda ho hodlate pouzivat. Pokud
ano, mel by byt radne nakonfigurovan - a konfigurace firewallu k "radne
konfiguraci" patri. Pokud ho nehodlate pouzivat, mel by byt spolehlive
deaktivovan, v lepsim pripade, zcela nepritomen.

	Zbyva si vybrat.

	Jakekoliv "mezistavy" hrozi nejruznejsimi problemy, protoze "mezistav"
- to je mirnejsi vyraz pro "blbe nakonfigurovane" - a to, ze blbe
nakonfigurovany pocitac nefunguje dobre neni prekvapive ...

	Your mileage may vary.