routovani broadcastu 255.255.255.255

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Fri May 6 21:07:13 CEST 2005

On Fri, 2005-05-06 at 14:34 +0200, Josef Hrabec wrote:
> - to routovani toho broadcastu, by mi mohlo do budoucna vyresit treba
> dalsi podobne problemy, az budou chtit hrat neco jineho - myslite tedy, ze
> routovat takovy broadcast nelze, nebo je to prilis obtizne/neefektivni?

Ja uz napsal Roman Neuhauser, prenaset kvuli hre broadcast mezi sitemi
je blbost, zbytecna prace s velmi malym prinosem. I kdyz je pravda, ze
nektere hry, treba vetsina veci od Blizzardu (Diablo 2, Starcraft,
Warcraft 3, etc.) tlaci uz dlouha leta model - hrani na lokalu zdarma,
hrani po internetu za penize (pripojit se da jenom pres jejich vlastni
servry - Battle.net). V takovem pripade by to teoreticky melo smysl, ale
to by zas chtelo znat konkretni topologii site. Otazkou pak zustava,
jestli by to hra stejne nevzala jako podraz a spojeni neodmitla. Pokud
je cele okoli naadresovano jako jedna velka LAN, melo by to chodit, zas
tam ale muzou byt dalsi problemy - hra bude predpokladat, ze se hraje na
100mbit lokalu a pokud se ty site do sebe routuji treba pres mikrovlnku,
spolehlive to zahlti cele pasmo, kdezto pri (zvoleni) hrani po internetu
by hra pouzila trochu optimalnejsi tok dat, atakdale. Spis bych to tedy
videl na obvyklou otazku priorit. Ja bych to osobne nedelal a nechal
bych je hrat po internetu, pokud jim ta sit primo nebyla
prezentovana/prodana jako plnohodnotna LAN, ale samozrejme, jenom osobni
nazor.

m.
--
Michal Varga <varga at stonehenge.sk>