Terminal, [DEL] a Linux

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Apr 26 15:56:03 CEST 2005

Michal Varga wrote:
> Mozna fakt, ze dana aplikace proste DEL sekvenci ignoruje. V mem pripade
> na nej nereaguje ani sh, ani [t]csh, samozrejme bez dodatecnych bindu.

	Je pravda, ze jsem do vyresil dodatecnym mapovanim (hned jak jsem se
zeptal, protoze jsem reseni potreboval nejlepe hned), ale veril jsem, ze
prehlizim neco trivialnejsiho.
	Jelikoz se standardne cte ~/.inputrc a ja to chci nastavit globalne,
bylo to trochu slozitejsi - bylo treba nastavit, pro vsechny, promennou
INPUTRC (login.conf), bind v takto nadefinovanem /etc/inputrc podminit
terminalem (term=linux) a jelikoz nechci uzivatele pripravit o moznost
uzivatelskych konfiguraci, tak jeste $include ~/.inputrc

> Nano bezici pod tim samym scope si s DEL sekvenci poradi bez problemu.

	Jo, i ja jsem si vsiml, ze "joe" problem nema.

> jelikoz pro DEL nemaji zminene shelly zadne specialni vyuziti, poslou ji

	No maji - a umeji ho (bind delete-char existuje) - jen je tato "funkce"
volana pri stisku jinych kombinaci klaves nez [DEL] - na termcap se
nebere ohled. To me asi zmatlo nejvic, neb to se mi zda byt dost
nelogickym ...